Overblik: Førerløse S-tog skal køre i ukendt land DSB skal ind i et udviklingsprojekt, når sensorsystemer, fysisk sikring og intelligente kamerasystemer skal spille sammen på den 170 km lange S-togsbane.
Bagsiden: Chat på telegrafen Artiklen fra 23. april om morseapparaterne, der førhen fandtes på alle stationer, fik Ole L. Trinhammer, Frederiksberg, til at tænke på en anekdote, som hans mor fortæller: Jeg har lige fået…
Rødt lys til syv statslige it-projekter: Højeste andel nogensinde er i farezonen I sin netop offentliggjorte halvårlige statusrapport giver Statens it-råd ”rødt lys” til i alt syv af de igangværende it-projekter i staten. Det er en to flere siden den seneste rapport blev offentliggjort i efteråret. Andelen af projekter med enten rødt eller gult lys er på sit højeste nogensinde, skriver rådet.
Bagsiden: Morsestil afslører catfish Efter Bagsidens nylige artikler om morseapparater og telegraf-chat – kaldet Kjæp – er der indløbet endnu et par elektroniske telegrammer i vores indbakke, som I ikke skal snydes for. Den fø…
Vedligeholdelse tredobler prisen på Danmarks nye eltog Hverken Alstom eller DSB vil endnu officielt ud med, hvad prisen for vedligeholdelse af Danmarks nye eltog løber op i. Ifølge Ingeniørens oplysninger drejer det sig om et tocifret milliardbeløb.