Halvdelen af danskerne tvivler på det offentliges beskyttelse af persondata
48 procent af danskerne er i tvivl om den digitale offentlige sektors evne til at passe på deres personlige oplysninger. Det viser en ny undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen, der undersøger danskernes tillid til den offentlige sektors digitale løsninger.
Ny generation af Digital Post er forsinket - recordere.dk
Det nye Digital Post fra offentlige myndigheder, som var planlagt til at gå i luften den 30. november 2021, udsættes til første kvartal 2022. Indtil da vil borgere og virksomheder fortsat modtage Digital Post fra det offentlige i e-Boks, på borger.dk og Virk, som de plejer.
Breaking: Lanceringen af Digital Post udskydes igen - bliver først klar i 2022
Lanceringen af Digital Post udskydes igen - bliver først klar i 2022. Det sker efter bekymringer fra landets regioner. “Vi befinder os i øjeblikket i en tid, hvor sundhedsvæsenet er under pres,” lyder det fra Digitaliseringsstyrelsens vicedirektør Adam Lebech.
Ny Nemlog-In-signering udskudt til 2022: Vigtigt at beholde NemID
De borgere der allerede nu har migreret til den nye identifikationsløsning, MitID, skal vente med at smide det gamle NemID-papkort ud. Den nye signeringsløsning i Nemlog-In, er blevet forsinket fra den 6. december til engang i starten af 2022.
Digital Post snubler på målstregen: Forsinket til 2022
Næste Generation Digital Post, der skulle have været udrullet på tirsdag, den 30. november er blevet udskudt til første kvartal af næste år.
Manglende forståelse af data rammer danske it-projekter: “Virksomheder er låst i et tankesæt, der ikke helt flugter med markedet”
Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, de selv indsamler. Det viser en undersøgelse, der dog også viser en række positive tendenser.
Derfor udskydes Digital Post til 2022 i allersidste øjeblik: Regionerne ikke klar
Selv om den nye løsning til Digital Post er blevet klarmeldt må Digitaliseringsstyrelsen hive i nødbremsen. Det skyldes problemer ude i regionerne. “Regionerne har brug for mere tid til at teste integrationerne helt i bund,” siger vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech.
Efter massiv hype: Kun seks procent af danske virksomheder bruger blockchain
Blockchain var på alle it-konsulenters læber for få år tilbage. I dag er det svært at få øje på den store succes. En ny undersøgelse viser nemlig, at kun seks procent af de 1000 største virksomheder i Danmark benytter teknologien
Kommunale it-chefer efter kaotisk nødstop for Digital Post: Pinligt og uprofessionelt
Interview: Pinligt og uprofessionelt. Sådan er konklusionen fra formanden for de kommunale it-chefer, Henrik Brix, efter Digitaliseringsstyrelsens onsdag meddelte, at man dropper lanceringen af den nye løsning til Digital Post i sidste øjeblik. “Vi har brugt i hundredevis af timer på det her, og så bliver det ikke til noget alligevel,” siger han.
Danske Regioner stærkt utilfredse med kaotisk håndtering af Digital Post: Skulle indarbejde rettelser helt op til deadline
Ansvaret for at udskyde den nye løsning af Digital Post bliver nu kastet tilbage til Digitaliseringsstyrelsen. Danske Regioner forklarer, at tekniske ændringer i systemet i sidste øjeblik har tvunget dem til at stoppe udrulningen.
Kun sammen kan vi løse den kæmpestore opgave, der venter for at sikre os alle bedre mod de cyberkriminelle
Klumme: Vores digitale infrastruktur hænger sammen - det er det, der gør Danmark helt unikt og stærkt, når vi taler digitalisering. Men det er samtidig med til at gøre os sårbare. Derfor er samarbejde nøgleordet.
Rystede teknikere lige James Webb teleskopet i stykker?
Opsendelsen af James Webb teleskopet er udsat fire dage - indtil videre - da teknikere kom til at ryste teleskopet under klargøring. Nu vil Nasa sikre sig, at intet gik i stykker.
Nyt dansk forskningscenter skal løse den akutte mangel på it-specialister
Et samarbejde mellem landets universiteter og Alexandra Instituttet skal uddanne flere it-specialister og ændre den generelle opfattelse af it-fagene.
Undersøgelse afslører stor ulighed: Hver fjerde dansker er digitalt udfordret
En ny undersøgelse viser, at næsten en fjerdedel af danskerne oplever, at de har lave digitale kompetencer. Konsekvensen bliver digital ulighed i befolkningen.
Telenor vil beskytte brugerne bedre
Mange danskere har samme password til flere forskellige tjenester, hvilket gør dem mere sårbare. Telenors kunder får nu en hjælpende hånd. En ny undersøgelse, som er foretaget af analysefirmaet Norstat på vegne af Telenor, viser, at mere end hver tredje dansker er bekymret for svindel med Nem-ID, bank- eller kreditkort og for identitetstyveri. Tal fra […].