Advarsel: Pas på smartwatches i trafikken
Rådet for Sikker Trafik advarer mod brugen af smartwatches i trafikken. Kører du ud af en landevej med 80 kilometer i timen, så flytter bilen sig 86 meter på fire sekunder. Og fire sekunder det er, hvad det cirka tager at kigge hurtigt på uret og væk igen.
Yngre brugere vil gerne spores og på tilbud
De yngre netbrugere vil gerne bytte deres adfærd på nettet, hvis de får bedre tilbud fra virksomheder. Store firmaer som Apple, Facebook og Google taler meget om privacy, der er blevet et nyt hot ord, men i nogle aldersgrupper er det tilsyneladende ikke så vigtigt, at være privat, viser en ny undersøgelse. I gennemsnit er 32 procent […].
Dette er ’must-have’ for halvdelen af Apples kunder
Efter lanceringen af AirTag står rigtigt mange Apple-kunder med pengene fremme. Ifølge en undersøgelse er AirTag noget rigtigt mange gerne vil have fingrene i. AirTag er ’must-have’ for 60 procent af over 3.000 adspurgte Apple-kunder i en undersøgelse fra gadgetfirmaet SellCell.
Loyaliteten i top til Apple – Samsungs falder
Mobilkøbernes loyalitet er stigende til Apple og deres iPhones, mens den er faldet en del til Samsung siden 2019. Se de nyeste tal her. -”Once you go mac, you will never go back,” sådan blev der sagt for mange år siden blandt Mac-entusiaster.
Batteriet er det vigtigste ved mobilkøb
Masser af strøm, ønsker de fleste mobilkøbere sig. Men hvorfor køber så mange så en iPhone? Mobilvalget afgøres af flere faktorer, lyder det fra Android Central, der har stillet spørgsmålet til læserne, om hvilke faktorer spiller ind ved køb af ny mobil. Vi formoder, at overvejende Android-fans læser dette techsite, hvilket naturligvis vrider i resultatet.
Kameraet er et ‘must have’ på sommerens festivaler
Smartphonen er en af de ting danskerne mindst vil undvære på festivaler, og det skal i den grad brugs til at tage billeder og optage video, viser en ny undersøgelse. Sommerens festivaler er lige rundt om hjørnet og det betyder også, at vi formentlig skal forvente en masse festivalbilleder på vores nyhedsfeed i de forskellige sociale mdier. En undersøgelse fra Epinion, der er foretaget for Telenor, viser nemlig, at fotodeling på de sociale medier er danskernes yndlingsbeskæftigelse når mobilen er med på festival.
Vi farer vild uden smartphonen
Uden en smartphone i hånden på udlandsrejsen farer vi vild, viser en nye undersøgelse. I Danmark er vi vant til, at hive Google Maps eller Apple Kort frem, når det ikke står helt klart, hvor destinationen er, eller man bare gerne vil vide, hvornår det forventes bilen kan parkeres på slutstedet. En undersøgelse teleselskabet 3 har fået udført af Wilke viser, at vi ikke længere får trænet evnen til at finde vej på egen hånd.
Batteritiden er vigtigst ved køb af smartphone
En ny undersøgelse viser, at det hverken er mærke, design eller skærmstørrelse, som er det vigtigste parameter når danskerne skal vælge en ny smartphones. Sony Mobile står bag en ny undersøgelse, der viser hvad der er vigtigst for danskerne ved købet af en ny smartphone. Og konklusionen er overraskende, da det hverken er mærke eller design, som er det vigtigste på listen.
Derfor vælger vi en iPhone (eller Android)
Hvorfor vælger nogle en iPhone og andre en Android? iPhone-køberne drives af varemærket, mens Android-køberne går efter specifikationer. Køberne af en iPhone er ligeglade med kameraets kvalitet, mens Android-køberne ikke synes varemærket er vigtigt, ved valg af den næste smartphone. Det fastslår en undersøgelse Telia og YouGov har foretaget på opfordring fra MereMobil.dk.
Folkemødet er en ikke-folkelig iPhone-event
Folkemødet er ifølge TDC hverken særlig folkeligt eller bredt funderet i befolkningen. Det er faktisk mest en københavnsk iPhone-event. Som vi tidligere har fortalt, så giver det mobilselskaberne udfordringer, når 22.000 deltagere mødes på Folkemødet.