Netflix klar til at rulle TikTok lignende børnefunktion ud
Videostreaming-tjenesten Netflix menes at gøre klar med en funktion, der skal tilbyde korte videobidder af børneprogrammer. Det er et træk, der hænger sammen med selskabets mål om at øge sin appel til flere målgrupper og bedre konkurrere med det sociale medie TikTok, der først og fremmest henvender sig til børn og unge. Netflix Kids Clips […]
Read More…
.
Ratatouille TikTok musical har solgt billetter for 1 million dollars
TikTok Ratatouille musical, der også kaldes for Ratatousical, fik sin debut nytårsdag, 1. januar. Og den har allerede solgt billetter for 1 million dollars, eller mere end 6 millioner kroner.
TikTok slår Facebook-dominans – mest downloadede app i 2020
TikTok lå i top på listen over flest downloads globalt mellem januar og slutningen på november. Dermed slår TikTok en trio af Facebook-ejede apps, trods amerikansk bekymring om TikToks sikkerhed. Det fortæller App Annie.
Snapchat Spotlight: Ny konkurrent til TikTok
TikTok dominerer på listen over de mest populære tjenester hos børnene. Det kommer derfor ikke som en overraskelse, at mange andre selskaber prøver at hoppe med på vognen med deres egen platform. Ikke mindst med tanke på, at TikTok risikerer at blive forbudt i USA, så der for alvor bliver plads til en arvtager.
Nye eksportregler i Kina kan få betydning for TikTok-salg
Salget af TikTok kan have stødt på nye forhindringer. I Kina er der netop blevet indført nye regler for eksport af AI-teknologi, skriver New York Times. De nye eksportregler fokuserer på den teknologi, som den kinesiske regering anser som følsom.
Apple og Disney frygter forbud mod WeChat
En række amerikanske selskaber er urolige over de begrænsninger, den amerikanske regering har indført overfor den populære kinesiske app, WeChat, skriver Wall Street Journal. Disney og Apple bange for forbud mod TikTok og WeChat Blandt de mange selskaber, der i sidste uge tog kontakt til Det Hvide Hus, er Disney, Apple og Walmart. Wall Street […]
Read More…
.
Microsoft kan betale op til 30 milliarder dollars for TikTok
Microsoft har ambitionen at afslutte aftalen om et opkøb af TikTok inden for tre uger og i hvert fald inden deadlinen 15. september, som den amerikanske præsident Donald Trump har sat. Prisen kan komme helt op på 30 milliarder dollars.