Volkswagen vælger amerikanske chip til førerløse biler
Volkswagen-koncernen har indgået et milliard-samarbejde med Qualcomm, der skal levere chip fra 2025 til førerløse biler fra Audi, VW, Porsche, Skoda osv.
Tysk-produceret Tesla til jul: Giga-fabrik gør klar til åbning
Tesla fejrer åbningen af ny fabrik i Berlin, der efter planen skal producere mindst en halv million elbiler årligt. Sidste tilladelse mangler dog fortsat.
TEST: Cocktail Audio X45 - den ultimative HIFI musikmaskine-player-recorder? - recordere.dk
Morten Stjernholm har aldrig tilbragt så meget tid i en manual for at forstå alle mulighederne i Cocktail Audios vilde musik monster maskine der kan og vil ALT!
Ugens debat: Mere medvind til elbilerne, tak
Der har været blæst om elbiler, siden komikeren Jan Gintberg skrev et indlæg i Politiken om, hvor svært det er at være afhængig af sådan én, når man har et stort kørselsbehov. I Motorbloggen på ing.dk og i debatten blandt læserne mødte Gintberg både forståelse og kritik – det sidste for sit valg af bilmodel.
VW i kæmpemæssigt software-sats: Mere end 5.000 ansatte skal udvikle nyt styresystem til bil-mastodontens biler
Dusinvis af software-systemer skal strømlines hos den tyske bilkoncern. Flere tusinde ansatte skal tilpasse Android-styresystemet til blandt andre Audi, Bentley, Porsche, Skoda og Volkswagen.
Dieselgate: Hver fjerde bilejer gider ikke mindske diesel-os
Over ti millioner forurenende dieselbiler kan mindske deres udledninger kun ved hjælp med software, men det går ikke så hurtigt som håbet – ihvertfald ikke når det er frivilligt.
Google ønsker Android Auto ind i fremtidens biler
Google udvikler et nyt styresystem til fremtidige bilers informations- og underholdningssystemer. Håbet er, at få det implementeret i alle biler, og lade det håndtere så mange funktioner som muligt.
Tyske bilproducenter skal undersøges for hemmelig aftale
EU Kommissionen vil nu undersøge om VW, BMW og Daimler indgik en ulovlig aftale om ikke at konkurrere på miljøteknologi.
ANALYSE: Dieselskandalens 3-års jubilæum - hvad har vi lært?
Fronterne mellem de europæiske bilproducenter og miljøorganisationer er stadig trukket skarpt op, når det gælder NOx-emission. Så hvad er der egentlig sket her tre år efter, at dieselskandalen rullede?