S-tog i Indre By kører nu på nye signaler: »Massiv teknologisk opgradering«
På central strækning i indre København er CBTC-signalsystemet taget i brug til fordel for det analog HKT-system fra 70'erne.
Skrap kritik af Udenrigsministeriet: Sylter ufravigelige krav til it-sikkerhed
Rigsrevisionen advarer om utilstrækkelig it-sikkerhed i Udenrigsministeriet, efter ministeriet har valgt ikke at leve op til »ufravigelige krav til it-sikkerheden«.
Banedanmark skrotter sit sidste alternativ til nye signaler
Det går så godt med at bygge nye signalcomputere ind i IC3-togene, at der ikke er brug for et alternativ til det nye signalsystem, mener Banedanmark.
Sikkerheds-fejl rammer alle tog, der er ombygget til nye signaler
Den fejl, som fik DSB til at tage sine Desiro-tog ud af drift, findes på samtlige tog, der er ombygget til nye signaler og benytter det eksisterende sikkerhedssystem ATC. Til gengæld er fejlen langt fra alvorlig.
DSB-tog kørte forbi stoplys efter ombygning til nye signaler
DSB har taget de tog, som kører på strækningen mellem Roskilde og Køge, ud af drift. En test viste, at togene kører forbi rødt signal på det eksisterende signalsystem, efter at de har fået indbygget en spritny signalcomputer.
Næste strækning med S-togenes nye signalsystem bliver først klar i 2019
Den planlagte indvielse af det nye digitale signalsystem mellem Jægersborg, Klampenborg, Svanemøllen og Ryparken må udskydes til næste år.
Lokoførere om nye signaler: »Vores tillid til systemet hænger i en tynd tråd«
Efter næsten tre år med fejl i S-togenes nye signalsystem er lokomotivførerne ikke længere trygge ved det nye system.
S-tog kører med konstant sikkerhedsadvarsel
På første strækning med det nye signalsystem kører togene efter to år stadig med nedsat hastighed, og computere skal genstartes konstant. Senest er togene ramt af sikkerhedskritisk fejl.
Banedanmark finder det »besynderligt« at have ansvar for nye signalcomputere i togene
Banedanmark har ansvaret for, at nye computere bliver bygget ind i de danske tog – også selv om DSB, Arriva og de regionale operatører ejer togene. Det er projektdirektøren mildt sagt ikke begejstret for, og han beder DSB om at tage større ansvar.
Banedanmarks projektdirektør: Mørkerøde signaler for den nye jernbane
INTERVIEW: Ifølge direktøren for Banedanmarks signalprogram stod det først i år klart, at i bedste fald kun nogle få IC3-tog kan blive udstyret med nye signalcomputere, inden den nye Ringstedbane åbner.