Anders And & Co. sætter fokus på det digitale liv
En ny særlig udgave af Anders And & Co. sætter fokus på trivslen online og på den digitale dannelse. Anders er også styret af medierne.
Den digitale verden byder på grimt sprog og mobning
En undersøgelse viser, at børn synes det er nemmere at mobbe og skrive grimt om andre på mobilen. Digitale medier har grimt sprog og mobning. En ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Wilke for Telenor viser, at digitale misforståelser er udbredte mellem børn.
Danske børn bryder aldersgrænser på digitale medier
En ny undersøgelse fra Telenor viser, at danske børn i alderen 10-12 år bruger apps, de ikke har alderen til at bruge. De overholder ganske enkelt ikke aldersgrænserne på sociale medier og online spil og det sker med forældrenes viden. Hovedparten af forældrene har nemlig godkendt børnenes brug af de digitale medier.
6 ud af 10 børn i 4.-6. klasse har oplevet digital mobning
En ny undersøgelse fra Telenor viser, at 6 ud af 10 børn har oplevet at blive mobbet på de sociale medier eller via online spil Digital mobning er et stort problem i folkeskolen – og desværre voksende problem. Det viser en ny undersøgelse som er foretaget af Wilke for Telenor. Det betyder også, at mobning […].
Lars Thomsen er ny administrerende direktør i Telenor
Telenor Danmark får ny administrerende direktør den 1. august. Her forlader Jesper Hansen rollen som CEO og i stedet tager Lars Thomsen over.
Telenor vil bekæmpe digital mobning
Siger du det samme til en kammerat i frikvarteret, som du skriver i en SnapChat-besked? Det spørger Telenor danske skoleelever om. – ”Du ligner lort.” Så kontant er udmeldingen fra en elev til en anden på Facebook, efter hun har postet et billede fra Snapchat, hvor hendes mund er forstørret til gigantisk størrelse ved hjælp af et filter. Men ville eleven sige det samme ansigt til ansigt i frikvarteret? Den problematik vil Telenor nu undersøge og oplyse om i en ny konkurrence.