LEDER Den nye regering skal have en it-minister
Alt imens Mette Frederiksen som kongelig undersøger har travlt med at tegne stregerne til en ny regering med et formentlig politisk bredt favnende ministerhold, har Rigsrevisionen endnu engang rys…
Mangler 60 millioner: Banedanmark overvejer at udskyde eltog til Holbæk
Det blev uventet dyrt at beskytte de eksisterende signaler langs jernbanen mod magnetfelter fra nye køreledninger. Det problem har sendt Banedanmark i tænkeboks og nu risikerer pendlerne i Nordvestsjælland at vente længe på nye lokomotiver.
Så er den gal med togsignalerne igen: Premiere på Sjælland må udskydes
Banedanmark har fundet en sikkerhedsfejl i det system, som skal styre togene på Sjælland, når de går over til nye signaler. Derfor kommer systemet tidligst i brug på første strækning i slutningen af året.
DSB-tog kørte forbi stoplys efter ombygning til nye signaler
DSB har taget de tog, som kører på strækningen mellem Roskilde og Køge, ud af drift. En test viste, at togene kører forbi rødt signal på det eksisterende signalsystem, efter at de har fået indbygget en spritny signalcomputer.
S-togenes nye signalsystem bliver med »stor sandsynlighed« forsinket til 2022
Den første strækning med det nye signalproblem er stadig ramt af problemer to år efter indvielsen. Banedanmark er »meget kritisk« over for leverandørens løfter om, at den samlede plan med afslutning i 2021 holder.
Næste strækning med S-togenes nye signalsystem bliver først klar i 2019
Den planlagte indvielse af det nye digitale signalsystem mellem Jægersborg, Klampenborg, Svanemøllen og Ryparken må udskydes til næste år.
Lokoførere om nye signaler: »Vores tillid til systemet hænger i en tynd tråd«
Efter næsten tre år med fejl i S-togenes nye signalsystem er lokomotivførerne ikke længere trygge ved det nye system.
Banedanmark: Problemer med S-togenes nye signalsystem fortsætter i 2019
Bremseproblemer og falske fejlmeldinger i S-togenes nye signalsystem når ikke at blive løst, inden systemet skal tages i brug på de næste strækninger om en måned.
S-tog kører med konstant sikkerhedsadvarsel
På første strækning med det nye signalsystem kører togene efter to år stadig med nedsat hastighed, og computere skal genstartes konstant. Senest er togene ramt af sikkerhedskritisk fejl.