Borger.dk og Digital Post er ramt af nedbrud
Borger.dk og en række selvbetjeningsløsninger er nede i øjeblikket grundet en teknisk fejl. Der arbejdes på at løse problemet, lyder det.
Digitaliseringsstyrelsen indberetter alvorlig sikkerhedsbrist i Digital Post: Uberettigede læseadgange blev overflyttet ved fejl
I forbindelse med overgangen til den nye Digital Post-infrastruktur blev adgange til andres post, der var fjernet eller udløbet, ikke opdateret. Digitaliseringsstyrelsen har nu indberettet hændelsen til Datatilsynet og melder, at den uberettigede læseadgang i minimum 15 tilfælde er benyttet.
Danske Regioner advarede Digitaliseringsstyrelsen om alvorlige fejl i Digital Post for flere uger siden: Her er de kritiske problemer i løsningen
Allerede for flere uger siden advarede Danske Regioner om store problemer med det nye Digital Post. Løsningen er nemlig fyldt med fejl, det kan ikke testes ordentligt og der er enorm usikkerhed om, hvordan systemet vil fungere, når det bliver sat i drift, lyder det fra regionerne. Det kan Computerworld nu afsløre på baggrund af breve fra Danske Regioner til Digitaliseringsstyrelsen.
Her er e-Boks’ egen opgørelse: Digital Post-løsning havde 19 kritiske fejl i januar
19 kritiske fejl på bare en måned. Det er resultatet af e-Boks egen opgørelse over de problemer, der har ramt selskabets Digital Post-løsning i begyndelsen af året.
Statens it-råd gør status: Syv offentlige projekter lyser rødt
I den nye rapport har Statens it-råd vurderet, hvordan arbejdet skrider frem på omkring 50 it-projekter, der er i gang i det offentlige. Aldrig før har It-rådet skulle vurdere så mange it-projekter i en statusrapport.
Medie: Netcompany vinder udbud af Digital post - fællespostkassens fremtid er usikker
Netcompany har, ifølge Altinget, vundet at udvikle og drive den offentlige postkasse, som hidtil har været drevet af e-boks. Dermed er der ikke længere sikkerhed for, at borgerne fremover kan få både offentlige og private henvendelser i samme postkasse - som hidtil i e-Boks.
Digital Post udskudt igen: E-boks dumpede på testkrav - Netcompanys fejl mørklægges
For anden gang på mindre end et halvt år har Digitaliseringsstyrelsen udskudt valget af leverandør til Digital Post.
Digital Post bliver igen udskudt efter fejl i nye tilbud
Kort før jul annullerede Digitaliseringsstyrelsen udbuddet på Digital Post på grund af en klage fra den ene tilbudsgiver. Siden lancerede man en ny udbudsrunde, men nu bliver valget af leverandør igen udskudt - denne gang på grund af fejlbehæftede tidsplaner i de afgivne tilbud.
Kæmpe Digital Post-udbud udskudt i månedsvis: Tilbud fra e-Boks og Netcompany afvises på grund af omfattende fejl
Digitaliseringsstyrelsen har i anden omgang af det store Digital Post-udbud modtaget to tilbud fra e-Boks og Netcompany. Begge tilbud er dog blevet stemplet som “ikke konditionsmæssige.” Nu går styrelsen i stedet i gang med forhandling med de to leverandører uden offentliggørelse af et nyt udbud.
Digitaliseringsstyrelsen klar med kæmpe genudbud efter pludselig aflysning
Digitaliseringsstyrelsen genudsender kæmpeudbud til Digital Post, som styrelsen kort før jul pludselig aflyste på grund af ‘meget små fejl.’
Digitaliseringsstyrelsen afblæser pludselig kæmpeudbud om Digital Post på grund af fejl
Digitaliseringsstyrelsen afblæser pludselig kæmpeudbuddet om levering af Digital Post-løsning. Hele udbuddet skal nu gå om. Det betyder, at e-Boks og Netcompany, der har været prækvalificeret siden foråret, nu skal byde igen.