Digitaliseringsstyrelsen varsler: Sidste frist for kompensation for svindel med NemKonto i januar
Ind til nu har man kunne vente op til 10 år med at søge om kompensation, hvis man har været ude for NemKonto-svindel, og stadig have ret til at få en udbetaling. Men om lidt lukker vinduet, advarer digitaliseringsstyrelsen.
Ofre for NemKonto-svindel kan nu få kompensation hos Digitaliseringsstyrelsen | Version2
Ofre for NemKonto-svindel, der eksempelvis er blevet franarret deres lønudbetalinger, kan nu søge om kompensation hos Digitaliseringsstyrelsen.
Har du været udsat for NemKonto-svindel? Så kan du nu søge om kompensation
Hvis borgere har været udsat for Nemkonto-svindel, og derved er blevet snydt for penge, kan de nu søge om erstatning, meddeler Digitaliseringsstyrelsen.
Phishing, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.
Phising, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.
Eksperter sår tvivl om sikkerheden bag MitID-login
Digitaliseringsstyrelsen har allerede lavet ændringer i MitID.
Svindel med Nemid: Digitaliseringsstyrelsen kritiseres for misvisende redegørelse
Eksperter kritiserer nu Digitaliseringsstyrelsen for ikke at give et retvisende billede af omfanget af svindel med Nemid og Nemkonto.
Digitaliseringsstyrelsen og Nicolai Wammen får kritik for ny redegørelse om NemKonto-svindel
Både Digitaliseringsstyrelsen og finansminister Nicolai Wammen (S) kritiseret af to eksperter, der ikke mener, at en helt ny redegørelse om en sag, hvor borgeres NemKonto er blevet misbrugt til svindel, er retvisende.
Døgnåben hotline for identitetstyveri skal hjælpe borgerne
Digitaliseringsstyrelsen har til august gjort deres hotline ved identitetstyveri døgnåben. De oplever, at den imødekommer et behov for hjælp hos borgerne, og hører især, at borgerne bliver udsat for forsøg på svindel over telefon.
Efter årelang svindel: Nemkonto-systemets sikkerhed skal testes
Finansministeren har besluttet, at Nemkonto-systemet skal testet, efter en redegørelse fra Digitaliseringsstyrelsen viser, at sikkerheden gennem flere år har været for dårlig.
Digitaliseringsstyrelsen stoppede i al stilhed udbud af svindelramt og aldrende Nemkonto: Her er styrelsens forklaring
Det obligatoriske system til offentlige udbetalinger, Nemkonto, kører videre på 27. år uden, at der er fundet en erstatning. I flere år har Nemkonto været ramt af svindel, men på trods lader et udbud stadig venter på sig. Senest stoppede Digitaliseringsstyrelsen et nyt udbud i 2019.
Skarp kritik af Digitaliseringsstyrelsen: Blev advaret om Nemkonto-svindel 30 gange
Kriminelle har i årevis udnyttet Nemkonto til svindel, men Digitaliseringsstyrelsen ignorerer problemet trods flere end 30 advarsler.
Skarp kritik af Digitaliseringsstyren: Blev advaret om Nemkonto-svindel 30 gange
Kriminelle har i årevis udnyttet Nemkonto til svindel, men Digitaliseringsstyrelsen ignorerer problemet trods flere end 30 advarsler.
NemKonto misbrugt til svindel gennem fire år: Styrelse får hård kritik
NemKonto er blevet misbrugt af svindlere gennem flere år. Digitaliseringsstyrelsen er blevet informeret af flere omgange uden at gribe ind. Derfor høster styrelsen nu kritik.
Usikkert hjemmearbejde: Hver tredje bruger uautoriserede tjenester til erhverv
En ny analyse fra Digitaliseringsstyrelsen viser, at sikkerheden på landets arbejdspladser bliver udfordret, når kontoret rykker hjem i privaten.