VW satser på elbiler med 16 nye fabrikker
Tidsfristen er 2022, og de fleste anlæg skal ligge i Europa. Men Kina har en særlig rolle.
ANALYSE: Dieselskandalens 3-års jubilæum - hvad har vi lært?
Fronterne mellem de europæiske bilproducenter og miljøorganisationer er stadig trukket skarpt op, når det gælder NOx-emission. Så hvad er der egentlig sket her tre år efter, at dieselskandalen rullede?
Færre og færre virksomheder producerer flere og flere køretøjer
På vegne af konkurrerende firmaer står én fabrikant i dag for hovedparten af al elektronik. Snart anvender Apple, Uber og Google de gamle bilproducenter til ligeledes at stå for produktionen for fremtidens biler, spår forskere.
Miljøtjek: Er diesel værre end benzin?
Dieselbilen er kommet i modvind den senere tid. Men med nye og strengere europæiske krav nærmer miljøpåvirkningen sig i højere grad benzinbiler.
Volkswagen vil bruge milliarder på at bygge elbiler
Volkswagen planlægger at bruge enorme summer på at udvikle og producere elbiler og genopladelige hybrider frem mod 2025. Og de vil særligt lægge pengene i Kina.
Tysk bilgigant hælder 150 milliarder i elbiler
Men Volkswagen, der er verdens største bilproducent, slukker ikke for forbrændingsmotoren endnu.