Elbils-taxaen Viggo udvider til Aarhus
Taxaselskabet Viggo, der udelukkende kører i elbiler, udvider til Aarhus. Allerede i denne weekend er der ture til en flad 20'er.
Indlægget Elbils-taxaen Viggo udvider til Aarhus blev først udgivet på iNPUT.
. .
Dansk taxaselskab køber 300 elbiler af Henrik Fisker
Det danske taxaselskab Viggo har bestilt 300 Fisker Ocean elbiler, der skal transportere kunderne rundt i skandinaviske byer.
Indlægget Dansk taxaselskab køber 300 elbiler af Henrik Fisker blev først udgivet på iNPUT.
…
Elon Musk forklarer hvorfor Model 3 har et kamera inde i kabinen
Hvis du udlejer din Model 3 som robottaxi, skal du ikke bekymre dig om, om folk behandler den ordenligt.
Indlægget Elon Musk forklarer hvorfor Model 3 har et kamera inde i kabinen blev først udgivet på iNPUT.
…
Transport-blogger om nyt årti: »Førerløse busser ja … biler nej« Katalog af nye tiltag vil få trafikken til at stagnere, og førerløse busser vil være en del af fremtidens bybillede, lyder det fra Ingeniørens transport-blogger, Svend Tøfting, som vi har bedt give sit bud på udviklingen frem mod 2030.
Henrik Fisker prøver igen: Her er hans nye elbil
Den danske designer er klar med en ny elbil, der skal køre som en slags taxa og være en af de mest miljøvenlige biler i verden.
Indlægget Henrik Fisker prøver igen: Her er hans nye elbil blev først udgivet på iNPUT.
…
Rapport slår alarm: Selvkørende biler kan drukne vores byer i trængsel En europæisk miljøorganisation har med en egenudviklet model regnet sig frem til, at selvkørende biler kan få trafikken til at stige så meget, at storbyens myldretid varer hele dagen. Sker det, er konsekvenserne for klimaet enorme.
Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030 Enhedslistens klimaplan tager livtag med den svære transportsektor med omstilling af 1,2 mio. biler til el i 2030. Et godt forsøg, siger IDA’s transport-ekspert
Taxabranchen: Busbaner bør være forbeholdt rene elbiler Både såkaldt lav- og nulemissionsbiler skal kunne benytte busbaner, lyder det i udkast til ny bekendtgørelse. Men af hensyn til klimaet er det vigtigt kun at give fordele til rene elbiler og andre nulemissionsbiler, mener Det Økologiske Råd. Også taxabranchen advarer mod at ligestille de to teknologier.