Plug-in hybrider og dieselbiler er i praksis lige grønne
Ifølge Klimarådet er plug-in hybriderne lige så miljøvenlige som effektive dieselbiler, og tyske plug-in-brugere meddeler, at bilerne ikke er lavemissionsbiler ved virkelighedens forbrug.
Adskillige plug-in-hybridbiler overskrider CO2-grænsen for lav-emission
En ud af ti solgte plug-in hybridbiler udleder mere end 50 gram CO2 per kilometer, viser nye WLTP-tests. Flere modeller er desuden udgået af produktion op til den nye testmetode.
Ugens debat: Er hybridbiler rene nok?
Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) løftede i sin tale ved Folketingets åbning lidt af sløret for regeringens ‘luft- og klimaudspil’, da han annoncerede en ambition om 1 million el- og hybridbiler i 2030. Blandt læserne på ing.dk førte det til en længere debat, bl.a. om definitionen på en grøn hybridbil, og om hvor strømmen skal komme fra.
ANALYSE: Dieselskandalens 3-års jubilæum - hvad har vi lært?
Fronterne mellem de europæiske bilproducenter og miljøorganisationer er stadig trukket skarpt op, når det gælder NOx-emission. Så hvad er der egentlig sket her tre år efter, at dieselskandalen rullede?
Færre og færre virksomheder producerer flere og flere køretøjer
På vegne af konkurrerende firmaer står én fabrikant i dag for hovedparten af al elektronik. Snart anvender Apple, Uber og Google de gamle bilproducenter til ligeledes at stå for produktionen for fremtidens biler, spår forskere.