Ny smartphone af kulfiber produceres i Flensborg
Selvom telefonen er både ultratynd og let, bliver den næppe et hit i Europa.
IDA Klimasvar 2045: Danmark kan blive 100 procent klimaneutral fem år tidligere
Vi kan blive klimaneutrale i 2045 i stedet for 2050. Men vi skal droppe hockeystaven, påpeger IDA’s oplæg.
World Economic Forum: Alle fly kan flyve på bæredygtige brændstoffer i 2030
Kommunalt affald og restprodukter fra landbruget findes i rigelige mængder til, at der hvert år kan produceres 500 millioner ton bæredygtige flybrændstoffer. Danmark kan blive markedsleder.
Airbus og Rolls Royce stopper udviklingen af elektrisk test-fly
To teknologigiganter i luftfarten har besluttet at stoppe deres fælles udviklingsplatform for fremtidens bæredygtige fly. Hver for sig vil de fortsætte med at udvikle teknologi der kan reducerer CO2-belastningen fra fly.
Transport-blogger om nyt årti: »Førerløse busser ja … biler nej«
Katalog af nye tiltag vil få trafikken til at stagnere, og førerløse busser vil være en del af fremtidens bybillede, lyder det fra Ingeniørens transport-blogger, Svend Tøfting, som vi har bedt give sit bud på udviklingen frem mod 2030.
Airbus installerer elmotor på 2 MW i nyt elfly
Airbus sigter mod at halvere CO2-udledningen fra fly i 2050, men vejen mod elektrisk fremdrift er belagt med flere forhindringer end blot batterierne. Det fortæller chefen for den europæiske flyproducents udvikling af elfly i dette interview.
Om sommeren har solcellerne på Svalbard højere virkningsgrad end i Sydeuropa
Snedækkede fjeldsider og kold luft gør, at solcellerne på Svalbard gør solcellerne effektive selv i en lufthavn i Arktis.