Vestager efter kæmpebøde til bilproducenter: »Her gik det galt!«
Europæiske bilproducenter enedes om størrelsen på AdBlue-tankene og forbruget af væsken, så der ikke var konkurrence om at sænke NOx-udledning.
Slut med benzin og diesel: Amerikansk bilgigant vil kun sælge elbiler fra 2035
General Motors producerer i dag store benzinslugere som pickup trucks og Cadillacs.
Debat: Skal bilister teste Teslas beta-software i trafikken?
Elbilproducenten Tesla har givet udvalgte brugere adgang til ufuldstændig software, der gør deres bil fuldt selvkørende – måske. Læserne på ing.dk var ret enige om, at det er en god idé.
EU til bilproducenter: NOx-beskyttelse på millioner af biler er snyd
Det er kun, hvis der er direkte risiko for at motoren bryder sammen, at bilproducenter må slukke for NOx-rensning, lyder det i en indstilling fra EU-domstolen, kan det føre til erstatninger fra bilproducenterne
Ulovligt høje NOX-udledninger: EU-Kommissionen skjulte resultater fra test af Porsche
Kommissionens undersøgelsesenhed tilbageholdte rapport, der viste ulovligt høje NOX-udledninger hos en bilmodel fra Porsche. Kommissionen havde ingen juridisk forpligtelse til at tilbageholde denne information, men gjorde det alligevel efter forespørgsel fra Porsche.
»Dieselgate-efterspil var pinligt, men vi gjorde det sværere at snyde«
Christel Schaldemose sad med ved bordet, da EU-parlamentarikerne hudflettede industri, medlemslande og kommission om fusk med diesel-udstødning. Hun har krummet tæer undervejs, men insisterer på, at parlamentet i den slags sager spiller en vigtig rolle.
Ugens debat: Hvorfor får datacentrene lov at ligge, hvor de vil?
Ingeniøren skrev i sidste uge, at overskudsvarme fra de kommende datacentre på dansk jord trods politikernes løfter ikke vil blive sendt ud i fjernvarmenettet. Den melding skabte bred forargelse blandt læserne på ing.dk, som efterlyste politiske krav til it-giganterne.
Tyske bilproducenter skal undersøges for hemmelig aftale
EU Kommissionen vil nu undersøge om VW, BMW og Daimler indgik en ulovlig aftale om ikke at konkurrere på miljøteknologi.
ANALYSE: Dieselskandalens 3-års jubilæum - hvad har vi lært?
Fronterne mellem de europæiske bilproducenter og miljøorganisationer er stadig trukket skarpt op, når det gælder NOx-emission. Så hvad er der egentlig sket her tre år efter, at dieselskandalen rullede?