17 danske netbutikker på kant med loven: Nu skrider Forbrugerombudsmanden ind
Danske web-butikker er for hurtige på aftrækkeren, når det handler om at trække penge fra kunderne, der handler hos dem. Det advarer Forbrugerombudsmanden nu 17 virksomheder om, der skrider ind over for selskaberne.
Forbrugerombudsmanden trækker tre danske net-butikker i retten med krav om tilbagebetaling af penge
Forbrugerombudsmanden stævner tre danske net-butikker for at have snydt kunderne og med krav om, at de betaler penge tilbage. Bag de tre netbutikker står samme ejere med kontor i Brøndby.
Forbrugerombudsmanden politianmelder danske tre webbutikker for at snyde kunderne: Skal returnere penge
Forbrugerombudsmanden melder tre danske webbutikker til politiet for vildledning.
TDC dropper nu omstridt brevgebyr - MereMobil.dk
KORT NYT: Brevgebyret, for analog post til kunderne fra TDC, bliver nu afskaffet, men sagen er ikke slut. Fra den 1. juli 2018 vil TDC ikke længere opkræve et omstridt brevgebyr på 29 kroner, der blev indført i 2014. Gebyret fjernes efter Forbrugerombudsmanden er gået ind i sagen, skriver Business.dk. Selvom gebyret forsvinder har Forbrugerombudsmanden ikke henlagt sagen. TDC kan risikere, at skulle betale et trecifret millionbeløb tilbage til kunderne. Gebyret blev indført for de kunder, som ikke ønskede at modtage alt kommunikation, og ikke kun regninger, digitalt fra TDC. - Artiklen fortsætter efter annoncen - Ifølge Business.dk, der har kigget på kvartalsregnskabet for telekoncernen, kommunikerer TDC nu digitalt med 95 procent af kunderne. Nu afventer TDC, samt kunderne, om sagen henlægges hos Forbrugerombudsmanden, og om teleselskabet pålægges en tilbagebetaling. En bøde kan også komme på tale. Mere til historien Hvor mange penge TDC har scoret på gebyret er uklart, …