Telia betaler bøde på 100.000 kr. for vildledende rabat - recordere.dk
Teleselskabet Telia Danmark betaler en bøde på 100.000 kroner for at have overtrådt markedsføringsloven.
Forbrugerombudsmanden om annoncering af forbrugslån: Facebook ser stort på god skik og brug
Det er i strid med god skik og brug, når Facebook giver annoncører mulighed for at målrette kredit-annoncer til brugere, der synes godt om online spil og gambling.
Amerikanske myndigheder går i kødet på tech-giganters betalingssystemer
Det amerikanske Consumer Financial Protection Bureau vil undersøge store tech-virksomheder og deres betalingssystemers indsamling og brug af data.
Morgen-briefing: Forbrugerombudsmanden: Ulovligt at kræve tag af personer i Facebook-kampagner / Nye momsregler for nethandel 1. juli / Jeff Bezos ekskone forærer 2,7 milliarder dollar væk
Forbrugerombudsmanden: Ulovligt at kræve tag af personer i Facebook-kampagner. Nye momsregler for nethandel 1. juli. Jeff Bezos ekskone forærer 2,7 milliarder dollar væk. Trump krævede oplysninger fra Apple om politiske modstandere. Ny app tager kampen op mod betalingsterminaler.
Regeringen udpeger Dataetisk Råd
Dataetisk Råd er uafhængigt og skal løbende give anbefalinger, redegørelser og facilitere debatskabende aktiviteter om dilemmaer.
Bølge af phishing-angreb binder danske forbrugere til abonnementer
»Abonnementsfælder« på sms, e-mail, Instagram og Facebook har snydt en række danskere med tilbud om gavekort og gratis flybilletter, skriver Forbrugerombudsmanden i pressemeddelelse.
Et Facebook-like er ikke nok til virksomheder må kontakte dig - MereMobil.dk
Frygt ej. Selvom du reagerer på et Facebook-opslag, så må virksomhederne ikke kontakte dig. Det fastslår Forbrugerombudsmanden.
Forbrugerombudsmanden: Uopfordrede invitationer fra virksomheder på Facebook er ulovlige
Virksomheder skal have gyldigt samtykke fra hver enkelt bruger, før de må udsende inviationer på Facebook, lyder det fra Forbrugerombudsmanden.
Firmaers Facebook-notifikationer hører under spamforbud
Forbrugerombudsmanden fastslår, at folk selv skal sige udtrykkeligt ja til at ville modtage reklamer, før virksomheder må sende notifikationer med markedsføring til andre Facebook-brugere.