Telia betaler bøde på 100.000 kr. for vildledende rabat - recordere.dk
Teleselskabet Telia Danmark betaler en bøde på 100.000 kroner for at have overtrådt markedsføringsloven.
Teleselskab har brudt loven: Beholdte kundernes tilgodehavende
Forbrugerombudsmanden mener, at det klart er ulovligt, at teleselskabet Telenabler har haft en praksis med at beholde kunders tilgodehavender, hvis det overskydende beløb var under 100 kroner.
Forbrugerombudsmand reagerer på klager over teleselskaber: Fri data skal være lig med ubegrænset dataforbrug
Teleselskaberne må ikke markedsføre abonnementer med fri data, hvis der rent faktisk er en begrænsning. Fri data er lig ubegrænset data, lyder det fra Forbrugerombudsmanden til de danske teleselskaber.
Kæmpe bøder: Teleselskaber ringede ulovligt igen - recordere.dk
Telia og 3 har accepteret store bøder for igen at have stået bag ulovligt telefonsalg.
Ulovligt telefonsalg stoppede ikke trods bøder
Telia, Call Me og det 3-ejede Oister har to gange iinden for et år fået gigantbøder for ulovligt telefonsalg. Selvom Telia og 3 for omkring et år siden fik bøder på henholdsvis 200.000 og 225.000 kroner for telefonsalg, stoppede den ulovlige praksis ikke, skriver Jyllands-Posten. Nu er den gal igen.
Regeringen udpeger Dataetisk Råd
Dataetisk Råd er uafhængigt og skal løbende give anbefalinger, redegørelser og facilitere debatskabende aktiviteter om dilemmaer.
Telenor, 3, TDC og Telia politianmeldes for ulovligt telefonsalg: TDC, Telenor og Telia betaler store bøder
Forbrugerombudsmanden politianmelder fire teleselskaber for ulovligt telefonsalg. Tre af selskaberne erkender overtrædelserne og betaler store bøder.
Landets største teleselskaber politianmeldt for ulovligt telefonsalg - recordere.dk
Forbrugerombudsmanden slår hårdt ned på bl.a. teleselskaber og energiselskaber for ulovlig telefonsalg.
Slut med piratbreve: Advokater afskæres for direkte adgang til telekunder - recordere.dk
Teleselskaberne slipper for at udlevere persondata, til advokater der henvender sig med en IP-adresse i hånden.
Forbruger-vagthund: YouSee markedsføring var vildledende - recordere.dk
Forbrugere blev vildledt om adgangen til YouSee’s fordelsprogram ‘More’.
YouSee vildledte om sit fordelsprogram
TV-kunder klagede til forbrugerombudsmanden over ikke at kunne få de fordele, som TDC-koncernen havde lovet.
TDC dropper nu omstridt brevgebyr - MereMobil.dk
KORT NYT: Brevgebyret, for analog post til kunderne fra TDC, bliver nu afskaffet, men sagen er ikke slut. Fra den 1. juli 2018 vil TDC ikke længere opkræve et omstridt brevgebyr på 29 kroner, der blev indført i 2014. Gebyret fjernes efter Forbrugerombudsmanden er gået ind i sagen, skriver Business.dk. Selvom gebyret forsvinder har Forbrugerombudsmanden ikke henlagt sagen. TDC kan risikere, at skulle betale et trecifret millionbeløb tilbage til kunderne. Gebyret blev indført for de kunder, som ikke ønskede at modtage alt kommunikation, og ikke kun regninger, digitalt fra TDC. - Artiklen fortsætter efter annoncen - Ifølge Business.dk, der har kigget på kvartalsregnskabet for telekoncernen, kommunikerer TDC nu digitalt med 95 procent af kunderne. Nu afventer TDC, samt kunderne, om sagen henlægges hos Forbrugerombudsmanden, og om teleselskabet pålægges en tilbagebetaling. En bøde kan også komme på tale. Mere til historien Hvor mange penge TDC har scoret på gebyret er uklart, …
TDC omstridte ‘brevgebyr’ til kunderne skal kulegraves: Kunder har betalt 29 kroner om måneden i gebyr i flere år
Forbrugerombudsmanden er på vej med en afgørelse i sagen om TDC’s brevgebyr, hvor kunder er blevet opkrævet 29 kroner om måneden i flere år.
Teleselskaberne lovede hastigheder der ikke fandtes
En over næsen: Hastigheder, der ikke fungerer på en medfølgende router, og generelt markedsføring af hastigheder, der ikke fandtes. De tre teleselskaber TDC, Telenor og Telia har vildledt, nogle vil sige løjet, om hastighederne på internetforbindelser. Det mener Forbrugerombudsmanden, som har bedt selskaberne ændre deres markedsføring.