Teknologihistorie: Motorvejsnettet blev projekteret i 1936
Entreprenørernes fremsynede rapport med forslag til landsdækkende motorveje og broer over Storebælt og Øresund kan nu læses i Ingeniørenes Danmarkshistorie.
Skeptiske politikere har for første gang i signal-skandalen sat foden ned
Transportordførerne er bange for at blive fyldt med sniksnak i stedet for sandheden om problemerne for Danmarks nye togsignaler. Derfor har de krævet flere oplysninger, inden de skrotter alternativerne.
Danmark og Slesvig-Holsten vil samarbejde om at køre brinttog
Den danske transportminister har indgået en aftale med sin kollega fra den tyske delstat om at undersøge, om der kan køre brinttog på strækningen mellem Esbjerg og tyske Nibøl.
Myndigheder og virksomheder overså slåfejl i phishing-øvelse fra CFCS
CFCS har afholdt en phishing-øvelse, hvor der blev sendt fingerede phishing-mails ud til 30 myndigheder og virksomheder. I alt gik otte i fælden, fordi de overså en række afslørende tegn i den fingerede phishing-mail.
CFCS opdager fejl i phishing-test: Halvt så mange myndigheder som først antaget gik i fælden
Efter fund af dubletter viser det sig, at det kun er halvt så mange myndigheder som først antaget, der gået i fingeret phishing-fælde, oplyser Center for Cybersikkerhed.
Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering
Banedanmark har sammen med leverandøren Thales udarbejdet den første skitse til en ny plan B, hvis signalprogrammet fejler. Det går ud på at sætte et halvt, digitaliseret system op i Jylland i stedet for at beskytte de gamle signaler. Det har ingen prøvet tidligere.
»Den her sag lugter langt væk af, at man ikke vil have den ud til offentligheden«
Banedanmark mørklægger al dokumentation om sagen, hvor to tog var 177 meter fra at kollidere under en test af det nye signalsystem. De involverede medarbejdere må ikke tale med pressen, og Banedanmarks svar om signalsystemets præstation har vist sig at være ukorrekte.
Signalkaos rammer fremtidens eltog: Kommer først til Århus om otte år
DSB og Banedanmark har sammen besluttet, at der ikke skal køre nye eltog nord for Fredericia før ved indgangen til 2027. Årsag: Problemerne for de nye togsignaler breder sig som ringe i vandet.