Nu skal metroens skinner smøres for at reducere støjen
Et »harpiks-lignende materiale, som er friktions-modificerende« skal gøre jobbet på M3 og M4. Men der er ingen garanti.
Metroens rumlen fra undergrunden vender tilbage – værre end før
Metroselskabet har ingen forklaring på, hvorfor støjen fra Cityringen M3 den seneste tid er taget til i styrke, og søger ekspertbistand hos Hitachi Rail. »Det har aldrig været så slemt før,« fortæller Lars Antonisen, som bor næsten direkte oven på metroens tunnelrør.
Cityringen får nye togsæt i gamle klæder
Knap 17 år efter åbningen af første etape, får København atter nye metrotog. Og de ligner til forveksling de gamle. Alligevel er der tale om et helt nyt togsystem. MobilityTech har besøgt Metroselskabet.
Storage-leverandøren Hitachi kører train as a service-model i Københavns Metro
Hitachi er et selskaberne bag det joint venture, der driver Københavns Metro. Selskabet hedder Metro Services, og aflønningen sker blandt andet ud fra en række præstationsbaserede kriterier, der ligner Hitachis engelske train as a service-model.