Volvo stopper salget af benzin- og dieselbiler i Danmark
Volvo satser stort på elektriske biler. Derfor er der fremadrettet kun rene el- og hybridbiler på modelprogrammet i Danmark.
Fra 2030 vil Volvo kun sælger elektriske køretøjer
Volvo planlægger at blive et 100 procent fokuseret elbilselskab inden 2030 og udfase produktionen af sine gas-, diesel- og hybridbiler. Virksomheden planlægger også at flytte alt bilsalg online inden 2030-fristen udløber.
Scania har valgt: Batterier er fremtiden for grønne lastbiler
Brint og brændselsceller er for dyrt og ineffektivt, mener koncernen. Dermed vælger den en anden vej end konkurrenter.
Efter syv dage bag rattet i testbil: Jeg køber en hybrid – men først næste gang
Hybridbiler vælter frem. Men hvor benzinøkonomiske er de i dagligdagen? Og passer deres korte rækkevidde ind i din dagligdag? Vi har sat os bag rattet i en spritny hybrid-Volvo for at se hvad de nye hybrider egentligt kan. Læs testen her.
Danmarks første hybride betonbil er klimavenlig - men dyr
Tromlen kører på el og moteren på HVO-brændstof. Unicons nye rotérlastbiler er mere klimavenlige, men også væsentligt dyrere end traditionelle rotérlastbiler.
Sådan forbereder Volvo sig på helelektrisk produktion
Nu skal alle nye Volvoer være enten elektriske eller hybride. Det kræver omstilling … og batterier.
Plug-in hybrider og dieselbiler er i praksis lige grønne
Ifølge Klimarådet er plug-in hybriderne lige så miljøvenlige som effektive dieselbiler, og tyske plug-in-brugere meddeler, at bilerne ikke er lavemissionsbiler ved virkelighedens forbrug.
Adskillige plug-in-hybridbiler overskrider CO2-grænsen for lav-emission
En ud af ti solgte plug-in hybridbiler udleder mere end 50 gram CO2 per kilometer, viser nye WLTP-tests. Flere modeller er desuden udgået af produktion op til den nye testmetode.
Ugens debat: Er hybridbiler rene nok?
Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) løftede i sin tale ved Folketingets åbning lidt af sløret for regeringens ‘luft- og klimaudspil’, da han annoncerede en ambition om 1 million el- og hybridbiler i 2030. Blandt læserne på ing.dk førte det til en længere debat, bl.a. om definitionen på en grøn hybridbil, og om hvor strømmen skal komme fra.