Wifi på samme bånd som S-togets signalsystem: Kan ramme punktligheden Banedanmark og Siemens har endnu ikke rykket S-togets signalsystem, og derfor overlapper det nu med nye ulicenserede frekvensbånd til wifi. Det kan ramme punktligheden på S-togene, men ikke sikkerheden, forsikrer Banedanmark.
Wi-Fi-udvidelse udløser dansk ekstraregning på 100 millioner kroner S-togets signalsystem skal flytte sendefrekvens, da 480 MHz i nedre del af 6 GHz skal bruges til ulicenseret Wi-Fi i hele Europa. Det giver en dansk ekstraregning på 100 millioner kroner, fordi S-togets signalsystem bruger mere båndbredde end andre europæiske bybaner.
Ukendt ekstraregning truer signalprogrammet: Alt radioudstyr på S-toget skal ændres Budgettet for S-togets nye signalsystem, CBTC, indeholder ikke en post til at tilpasse sendeområdet til nye krav fra EU, som er indført for at gøre plads til mere ulicenseret Wi-Fi . Prisen er ukendt, men ændringen er en omfattende opgave, som passagerne også kommer til at mærke.
Wi-Fi skal udvides, men S-togsnettet står i vejen Telemyndighederne er tæt på at åbne 6 GHz-frekvensbåndet til ulicenseret Wi-Fi-udstyr. Men s-togenes signalsystem kører i netop de frekvensbånd, der snart skal åbnes.