Danske Bank-kunde ringet op og bedt om CPR: Det lød som en fake henvendelse
Flere privatpersoner beskriver, hvordan de er blevet ringet op af Danske Bank, hvorefter kunderne er blevet bedt om at oplyse CPR-nummer.
Minister finder utallige sim-swaps ‘dybt beklagelige’, men vil ikke gå ind i sagen
Mens danske myndigheder spiller ansvars-volley, har Norges digitaliserings-minister skældt norske teleselskaberne ud og sat nyt lovforslag i værk.
Efter gentagne fadæser: Teleselskaber overvejer helt at droppe udleverering af sim-kort i fysiske butikker
Telebranchen overvejer nu helt at stoppe med udlevering af sim-kort i fysiske butikker, efter Version2 og Ingeniøren flere gange har påvist problemer med sikkerheden ved denne praksis.
Efter gentagne fadæser: Teleselskaber overvejer helt at droppe udleverering af simkort i fysiske butikker
Telebranchen overvejer nu helt at stoppe med udlevering af simkort i fysiske butikker efter Version2 og Ingeniøren flere gange har påvist problemer med sikkerheden ved denne praksis.
Efter gentagne fadæser: Nu overvejer teleselskaber helt at droppe udleverering af simkort i fysiske butikker
Telebranchen overvejer nu helt at stoppe med udlevering af simkort i fysiske butikker efter Version2 og Ingeniøren flere gange har påvist problemer med sikkerheden ved denne praksis.
Pladask: Yousee falder i og udleverer aktivt simkort uden at se ID
Der er nu ikke ét eneste af de fire store teleselskaber, der kan sige sig fri fra at have udleveret aktive simkort til eksisterende telefonnumre uden at se den fornødne ID.
It-kriminelle ringer fra din banks nummer og udgiver sig for at være din rådgiver
Hvis du er det mindste i tvivl, så smid røret på og ring selv op til banken, lyder det fra bankerne selv.
Bankdirektør efter afsløring af ringe simkort-sikkerhed i telebutikkerne: »Rystende og klart ulovligt«
Ekstra sikkerhed baseret på sms er ligegyldig, hvis den kan omgås med simpelt sim-swap angreb, lyder det fra ærgerlig bankdirektør i Jyske Bank.
CFCS indkalder telebranchen til »konstruktiv snak« efter simkort-afsløringer
Telebranchen er indkaldt til en snak med Center for Cybersikkerhed efter problemer med udlevering af simkort uden tilstrækkelig identifikation.
Leder: Stram op, teleselskaber og myndigheder!
Skvatmikler! Sådan lyder overskriften på det første debatindlæg under en artikel på Ingeniørens it-medie, Version2. I artiklen fortæller både Erhvervsstyrelsen og Datatilsynet, at de ikke…
Kun teleselskabet kan redde dig fra simsvindel – men her er fire ting du selv kan gøre
Mens de danske teleselskaber i Ingeniørens og Version2s stikprøve ikke har formået at sikre deres kunder mod sim-swapping, kan brugerne ganske enkelt mindske problemerne selv.
Cyberangreb mod Tivoli: Bagmænd fik adgang til gæsters personoplysninger
Flere hundrede gæster har fået kompromitteret deres personoplysninger såsom navne, adresser, telefonnumre i forbindelse med angrebet mod platformen Mit Tivoli. Bagmændene benyttede sig af tidligere lækkede login-oplysninger, siger forlystelsesparkens it-direktør.
Adgang til Saxo Bank online kræver kun simpelt login: »Det er chokerende«
Saxo Bank vil øge sikkerheden omkring overførsel til andre konti end egne efter henvendelse fra Version2-læser.
Organisationer har 72 timer til at melde databrud - indberetningssystemet er ustabilt
Et it-system hos Erhvervsstyrelsen volder problemer for landets dataansvarlige. Systemet bruges til at indberette brud på persondatasikkerhed, men har været præget af ustabilitet og funktionsfejl, siden det blev taget i brug. Nu er en ny løsning på vej.