Italienske entreprenører kræver to mia. ekstra for at bygge Storstrømsbroen Den nye bro over Storstrømmen er budgetteret til at koste 4,4 mia. kroner. Men nu har det italienske entreprenørkonsortium SBJV afleveret krav, der samlet set er lige så stort, som konsortiets oprindelige kontraktsum på 2,1 mia. kroner. Vejdirektoratet mener, at kravet er alt, alt for højt.
Italienske entreprenører kræver to mia. ekstra for at bygge Storstrømsbroen Den nye bro over Storstrømmen er budgetteret til at koste 4,4 mia. kroner. Men nu har det italienske entreprenørkonsortium SBJV afleveret krav, der samlet set er lige så stort, som konsortiets oprindelige kontraktsum på 2,1 mia. kroner. Vejdirektoratet mener, at kravet er alt, alt for højt.
Forslag: Sådan kan vi igen krydse Europas grænser i tog De lange rejser i Europa er overtaget af fly. Billige flybilletter og skatteregler gør togdrift svær. Men nu skal Europas trafikministre samles om en plan for tog på tværs af grænser.
Rigsrevisionen i kritik af Femern: De gamblede med pengekassen De ansvarlige myndigheder tog ‘unødige økonomiske risici’ på Femern-projektet, da man på dansk side udbød store milliardkontrakter, mange år før de tyske myndigheder var på plads, kritiserer Rigsrevisionen.
Sådan undgår vi roadpricing bliver overvågning: Krypter nummerpladen SYNSPUNKT: Hvis et system skal regne ud, hvor meget vi skal betale for at køre på vejene, kræver det data om al vores færden. Men hvor er teknologien, der kan forhindre et afgiftsystem i at kunne misbruges til massivovervågning? Følg debatten og forslagene.