GSMA hylder operatørernes fremskridt inden for bæredygtighed
GSMA fremhæver mobilindustriens tiltag for at prioritere miljøtænkning. Den nyeste forskning viser øget brug af vedvarende energikilder til at drive netværkene. I en udtalelse nævner industrigruppen, at mængden af vedvarende energi, der er blevet brugt, er øget i løbet af de tolv måneder, der er gået siden COP26 i november 2021. I en udtalelse nævner industrigruppen, at mængden af vedvarende energi, der er blevet brugt, er øget i løbet af de tolv måneder, der er gået siden COP26 i november 2021.
DSB skal bruge mobildata fra 3’s mobilkunder til at få indblik i rejsemønstre
DSB kan fremover benytte teleselskabet 3 kunders mobildata til at få bedre indblik i danskerne rejsevaner. Ved hjælp af denne data vil DSB kunne optimere tidsplaner og ruter, reducere overbelastning og i højere grad tilpasse sig begivenheder og tendenser fremover, lyder det fra Jesper Larsen Wagner, der er direktør for Business Development & Operation hos […]
Read More…
. .
Telias netværk i problemer: Kunderne kan ikke bruge mobildata
Telia oplyser på Facebook, at de oplever udfordringer med deres mobilnet lige nu, både på 3G, 4G og 5G. Det betyder, at kunder på Telias netværk ikke kan tilgå mobildata. Telias netværk i problemer: Kunder kan ikke bruge mobildata På nuværende tidspunkt har Telia ikke en tidshorisont for, hvornår problemet er løst, men de oplyser, at […]
Read More…
.
Nuuday kom ud af 2020 med store kundetab på alle kerneområder
2020 var ikke et super godt år for Nuuday, der består af blandt andet YouSee, Telmore, Eesy, Hiper og Relatel. Selskabet oplevede kundetab på både mobil tv og internet. Nuuday mister kunder på alle kerneområder Sammenlignet med 2019 kom Nuuday ud af 2020 med 34.000 færre mobilkunder, 141.000 færre tv-kunder, 93.000 færre bredbåndskunder og 4.000 […]
Read More…
.
Telenor leverer bedste resultat i otte år – øger indtjening med 14 procent
Hvis man kun kigger på EBITDA-indtjening, så leverede Telenor det bedste kvartalsresultat i otte år i 1. kvartal 2021. Samtidig kom de ud kvartal med 5.000 flere mobilkunder.
3 fik 8.000 flere kunder i Q1 2021 – omsætningen er dog faldende
Teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister kom ud af årets første kvartal 2021 med 8.000 nye kunder. Dermed kommer selskabet lidt tættere på målsætningen, der lyder på 1,5 millioner kunder. De har nemlig rundet 1.471.000 kunder.
Telenor introducerer NetSikker: Juridisk hjælp ved krænkelser på nettet
Risikoen for at blive udsat for digitale krænkelser som deling af nøgenbilleder og falske profiler, der udgiver sig for at være offeret, er steget markant i de senere år. Hver femte voksne dansker har således været udsat for digitale krænkelser, viser en ny undersøgelse, som Norstat har lavet for Telenor. Digitale krænkelser kan ikke løses […]
Read More…
.
Telenor skaber selvstændigt forretningsområde på IoT
Behovet for smarte IoT-løsninger blandt både små og store virksomheder er kraftigt stigende. Det er noget, teleselskaberne ventes at kunne tappe ind på i den nærmeste fremtid og derfor satser Telenor målrettet efter at sætte sig på markedet. De vil ganske enkelt samle 200 IoT-specialister for at fokusere på IoT-mulighederne.
CBB får ny direktør – og Telenor ny marketingschef
Så er det tid til en omgang navnenyt i telebranchen. Nikolaj Boserup er udnævnt til ny direktør for CBB, mens Anders Holvøe er indtrådt som ny marketingschef for Telenor Danmark. Nikolaj Boserup har 3,5 års erfaring fra CBB som chef for Online & Marketing og senere for Salg & Marketing.
Telebutikker åbner igen på mandag – men ikke i storcentre
På mandag den 1. marts slår de danske teleselskaber igen dørene op en række af deres fysiske butikker. Det drejer sig om strøgbutikkerne, mens forretningerne i landets storcentre forbliver lukkede indtil videre.
Store datapakker populære under COVID-19
(Annoncørbetalt indhold lavet i samarbejde med CBB Mobil). COVID-19 har været en hård prøvelse for mange og formentlig glæder alle sig til, at vi får bugt med virusset her inden for forhåbentlig kort tid. Den har dog også sørget for, at vi som forbrugere har taget nogle store skridt ind i den digitale tidsalder.
3 hentede 6.000 nye kunder i 4. kvartal 2020
Teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister vækstede totalt med 6.000 nye kunder i fjerde kvartal 2020. Samlet for hele 2020 gav det en kundetilvækst på 40.000 og dermed var 3’s kundebase ved udgangen af året 1.463.000. 3 har flere gange meldt ud, at de har som mål at runde 1,5 millioner kunder.
Gode tilbud på mobilabonnementer lige nu – se dem her
Mange danskere har det med at holde fast i deres mobilabonnementer i lang tid uden med jævne mellemrum at undersøge, om man kan få mere for pengene eller tilsvarende til en lavere pris. Man kan derfor komme til at snyde sig selv for mange penge ved ikke at undersøge markedet løbende. Eksempelvis er de danske […]
Read More…
.
Teleekspert: 3 kan ikke vælge Huawei til 5G
Ind til nu har 3 været meget tilbageholdne med at oplyse, hvorvidt de vil benytte Huawei til at udbygge deres 5G-netværk i Danmark. Men de har faktisk ikke noget valg, forklarer teleanalytiker John Strand. Beslutningen er taget af de danske myndigheder og til dels de svenske myndigheder.
Bedste mobilabonnementer til teenagere
Teenagere kan føles som om, de er fra en anden planet, men de har naturligvis også brug for et godt mobilabonnement. Et godt mobilabonnement til børn mellem 13-19 år kræver ikke så meget tale, men masser af data til streaming og videochat. Og så skal prisen selvfølgelig ikke være alt for høj – med mindre […]
Read More…
.