Telia og Telenor - fyringsrunde hos teleselskaberne - MereMobil.dk
Begge teleselskaber lover, at færre ansatte “forenkler” teleselskaberne. Og det kommer eftersigende ikke til at ramme kunderne. Færre ansatte i kundeservice er godt. I hvert fald hvis man spørger Telia. For teleselskabet har for nylig oplyst, at man ændrer på kundeservice. Det oplyses i en pressemeddelelse. Ifølge Telia er fyringer resultatet af, at flere kunder vælger digital selvbetjening, fremfor at ringe til Telias kundeservice. Samlet set må 53 Telia-medarbejder søge nye græsgange. Men det er ikke kun Telia, som har oplyst, at man afskediger ansatte. Også hos Telenor må flere ansatte snart tage imod en fyreseddel. Teleselskabet fortæller i en pressemeddelelse, at man gennemfører en “omfattende reorganisering”. – Telenor vinder igen kunder i Danmark Telenor har valgt at fyre flere medarbejdere, selvom selskabet i andet kvartal sikrede sig 11.000 ekstra mobilkunder. Skader ikke kunderne Hos Telia vil færre medarbejder i kundeservice – eller en “forenkling” af kundeservice, som Telia kalder …