Otte måneder efter Yousee-nedbrud: Nu kommer sandheden frem
Efterforskningen i historisk nedbrud under dronningens nytårstale er tæt på at være afsluttet
Danske Bank ramt af stort it-nedbrud: MobilePay, netbank og hjemmeside er sendt til tælling
Danske Bank arbejder på højtryk med at få løst et it-problem, der har sendt MobilePay og netbanken i sort.
Efter kæmpe nedbrud: Næsten alle systemer er oppe igen
Danske Bank har fået genstartet sine it-systemer. Kun betaling med MobilePay i butikkerne halter
Danske Bank ramt af stort nedbrud
Et strømsvigt lukkede næsten 3 millioner kunder ude af deres bank i flere timer onsdag eftermiddag og -aften. Det meste er oppe at køre igen.
Danske Bank ramt af nedbrud i’ interne systemer’ - problemerne er løst, men MobilePay hoster og hakker stadigvæk
Stort nedbrud hos Danske Bank giver problemer for MobilePay-brugere.
Ericsson står for massiv sparerunde – 14.000 kan miste job - MereMobil.dk
Mobilgiganten Ericsson ser ud til, at måtte skære en masse arbejdspladser væk grundet manglende investeringer. Op mod 14.000 jobs er i fare. Den svenske mobilgigant Ericsson står overfor en massiv sparerunde. Op mod 14.000 ansatte risikerer at blive fyret i Europa og Latinamerika, mens det på verdensplan kan ende med hele 25.000 ansatte. Det svarer til omkring halvdelen af alle ansatte. Det skriver Business.dk. – Mobil datatrafik ventes tidoblet i 2021 Europa og Latinamerika skulle være det hårdest ramte område i forhold til fald i omsætning. Kilder, som har indsigt i nedskæringsplanerne, oplyser til Svenska Dagbladet, at det er uvist hvornår fyringsrunden skal foregå er uvist, men der tales om at lukke i flere lande. Lande hvor salget er forsvundet. Ericsson er verdens største leverandør af mobiludstyr – alt fra master og bagvedliggende teknologi. Men manglende investeringer har altså ramt selskabet. De fleste teleselskaber har efterhånden, hvad de skal bruge …
ADVARSEL: Fupopkald atter i omløb - MereMobil.dk
KORT NYT: Teleselskabet YouSee er ude med en advarsel om, at der endnu engang er fupopkald i omløb. YouSee skriver på deres Facebookside, at der endnu engang er fupoopkald i omløb i øjeblikket. De kommer samtidig med et par gode råd, som du kan følge og dermed forsøge at undgå disse irriterende opkald. 3 gode råd: 1. Tjek du kender nummeret eller kan finde ejeren af nummeret, hvis du søger på nettet efter det. 2. Tjek også antallet af cifre i telefonnummeret. Starter det med ”+45” (0045) skal der efterfølgende være 8 cifre, for det er et dansk nummer. Der må desuden ikke indgå parenteser eller andre underlige tegn i nummeret. 3. Er du det mindste i tvivl om nummeret, så lad være med at ringe tilbage. YouSee opfordrer også deres kunder til, at anmelde eventuelle fupnumre på deres hjemmeside. Der florerer også jævnligt fup-SMS’er, som altså også er …
Danske Bank-chef efter kæmpe-nedbrud hvor alt gik galt: “Jeg fik to og en halv times søvn i nat, og det gør mig til en af de heldige”
Alt, hvad der kunne gå galt, gik galt, da Danske Bank blev ramt af et gigantisk it-nedbrud. Det fortæller bankens chef for it-operations.
Danske Bank: Vi kender ikke årsagen til nedbruddet
Failover-systemer og nødstrøm satte ud, da Danske Banks systemer gik ned.
Plenti har succes – men kæmpe underskud
Selvom Plenti har stor succes, så kommer de ud af deres første regnskabsår med et underskud på 46,9 millioner kroner.
Plenti fik underskud på små 50 mio. kr. i første leveår
Det koster penge at starte et teleselskab op fra bunden, og det har også været tilfældet for Plenti, der gjorde sin entré på det danske marked i april 2016.
Plenti skovler mobilkunder ind - men ender med et kæmpe underskud i det første regnskab
Mobilselskabet Plenti har stor succes med at kapre kunder. Resultatet i selskabets første regnskab er dog alligevel et stort minus. Samtidig har Plenti hårdt brug for mere kapital til den videre udvikling af virksomheden.
Alt gik galt, da Danske Bank blev ramt af it-nedbrud | newz.dk
I onsdags blev Danske Bank ramt af et it-nedbrud, der lukkede for netbank, hjemmeside og MobilePay.
Nærmest alt, der kunne gå galt, gik galt, fortæller Da …
Teleselskab lovede samme pris ‘for altid’: Nu bryder de løftet
Oister er på vej ind i en regulær shitstorm for at hæve prisen på sine 'for altid’ abonnementer - det er en ren tabersag, vurderer Forbrugerrådet Tænk
Tidligere topchef i Dell og HP’s danske forretninger skifter til TDC
Adam Vieth, der er tidligere har været general manager i både Dell og HP i Danmark, skifter til TDC.