Vind og biomasse kan ikke redde de københavnske CO2-mål Vedvarende energi skulle have holdt hånden under Københavns mål om at blive CO2-neutral 2025, men kommunens fejlskøn på transportområdet er for stort til, at det vedvarende energi kan kompensere for det.
160.000 ton – Så meget CO2 kan Hærvejsmotorvejen udlede Ifølge Vejdirektoratet kan den kommende Hærvejsmotorvej årligt øge CO2-udslippet med op mod 160.000 ton årligt. Det svarer til over én procent af transportens CO2-udledning.
VW investerer 150 mia. kroner i elektriske biler Enorme investeringer i elektriske biler og batteriproduktion skal gøre VW til den førende producent inden for bæredygtig transport. Allerede i 2025 skal der være 80 nye elektriske modeller på gaden.
Milena Penkowa mister sin doktorgrad Københavns Universitet mener ikke længere, at Milena Penkowa har den høje faglige troværdighed, der er en af forudsætningerne for en doktorgrad.
Vi tester: Er Citroën Ami løsningen på nærtransport? Franske Citroën har præsenteret et nyt køretøj som de tror, kan løse en hel række transportudfordringer i byerne som “last-mile-delivery”, hjemmehjælpere og delebilsordninger. Vi har prøvekørt Ami.
DAGBOG FRA COP26: Når ingeniører mødes, bliver COPen konkret COP’en første uge er veloverstået, hvor jeg har tilbragt en del timer med ingeniører fra mange lande. Ingeniører, der på mange forskellige måder arbejder med klimaløsninger. Torsdag var je…