Offensiv internetudbyder får smæk for vildledning af forbrugere
Forbrugerombudsmanden indskærper over for internetudbyderen Hiper, at selskabet skal ændre sin markedsføring af bredbånd.
Til trods for dansk bredbånds-fremstød: Vi er hverken i top 10 med mobile eller faste forbindelser
Det går fremad med hastighederne på danskerne bredbånd, men selvom der investeres mange penge i at udbygge infrastrukturen, er vi ikke en del af verdenseliten.
Hiper vildledte om hastighed på bredbånd - recordere.dk
Forbrugerombudsmanden: Internetudbyderen Hiper vildledte i deres markedsføring af internethastighed.
Drop nu al den snak om bredbåndshastighed (det passer jo ikke alligevel): Lad os nu få fokus på det vigtige
ComputerViews: Hiper har ifølge Forbrugerombudsmanden vildledt kunderne om en internethastighed på 1.000 Mbit. Det er (endnu) et eksempel på, at debatten om bredbånd har det med at køre i en uheldig retning.
Pas på: Jysk snød kunderne under Black Friday
Forbrugerombudsmanden har advaret flere kendte butikskæder, efter de opgav forkerte priser ved seneste Black Friday
TDC omstridte ‘brevgebyr’ til kunderne skal kulegraves: Kunder har betalt 29 kroner om måneden i gebyr i flere år
Forbrugerombudsmanden er på vej med en afgørelse i sagen om TDC’s brevgebyr, hvor kunder er blevet opkrævet 29 kroner om måneden i flere år.
TDC dropper nu omstridt brevgebyr - MereMobil.dk
KORT NYT: Brevgebyret, for analog post til kunderne fra TDC, bliver nu afskaffet, men sagen er ikke slut. Fra den 1. juli 2018 vil TDC ikke længere opkræve et omstridt brevgebyr på 29 kroner, der blev indført i 2014. Gebyret fjernes efter Forbrugerombudsmanden er gået ind i sagen, skriver Business.dk. Selvom gebyret forsvinder har Forbrugerombudsmanden ikke henlagt sagen. TDC kan risikere, at skulle betale et trecifret millionbeløb tilbage til kunderne. Gebyret blev indført for de kunder, som ikke ønskede at modtage alt kommunikation, og ikke kun regninger, digitalt fra TDC. - Artiklen fortsætter efter annoncen - Ifølge Business.dk, der har kigget på kvartalsregnskabet for telekoncernen, kommunikerer TDC nu digitalt med 95 procent af kunderne. Nu afventer TDC, samt kunderne, om sagen henlægges hos Forbrugerombudsmanden, og om teleselskabet pålægges en tilbagebetaling. En bøde kan også komme på tale. Mere til historien Hvor mange penge TDC har scoret på gebyret er uklart, …
YouSee vildledte om sit fordelsprogram
TV-kunder klagede til forbrugerombudsmanden over ikke at kunne få de fordele, som TDC-koncernen havde lovet.
Forbruger-vagthund: YouSee markedsføring var vildledende - recordere.dk
Forbrugere blev vildledt om adgangen til YouSee’s fordelsprogram ‘More’.
Firmaers Facebook-notifikationer hører under spamforbud
Forbrugerombudsmanden fastslår, at folk selv skal sige udtrykkeligt ja til at ville modtage reklamer, før virksomheder må sende notifikationer med markedsføring til andre Facebook-brugere.
Forbrugerombudsmanden: Uopfordrede invitationer fra virksomheder på Facebook er ulovlige
Virksomheder skal have gyldigt samtykke fra hver enkelt bruger, før de må udsende inviationer på Facebook, lyder det fra Forbrugerombudsmanden.
Et Facebook-like er ikke nok til virksomheder må kontakte dig - MereMobil.dk
Frygt ej. Selvom du reagerer på et Facebook-opslag, så må virksomhederne ikke kontakte dig. Det fastslår Forbrugerombudsmanden.
Slut med piratbreve: Advokater afskæres for direkte adgang til telekunder - recordere.dk
Teleselskaberne slipper for at udlevere persondata, til advokater der henvender sig med en IP-adresse i hånden.
Bølge af phishing-angreb binder danske forbrugere til abonnementer
»Abonnementsfælder« på sms, e-mail, Instagram og Facebook har snydt en række danskere med tilbud om gavekort og gratis flybilletter, skriver Forbrugerombudsmanden i pressemeddelelse.
Apple leverer stadig brugte iPhones trods dom
Forbrugerrådet Tænk beder Forbrugerombudsmanden om at tage fat i både Apple og danske forhandlere for at få dem til at overholde klar dom om, at man har krav på en fabriksny telefon.