Bagsiden: 79.000 g i støvsugeren
»Kan I ikke afdække, hvad ‘79.000 g-kræfter’ dækker over? Dyson vedbliver med at reklamere med støvsugere, der har denne kraft,« lyder Carl Erik Ravns spørgsmål til Bagsiden. Illustrat…
Intel indrømmer: Ændrede Mac-design i ny reklame - recordere.dk
Der var tale om en fejl i postproduktionen, da Mac-skærmene i Intels nye drille-reklamer så mere strømlinede ud end i virkeligheden. Man kan ikke sige andet end at Rec.dk’s læsere er både årvågne og velinformerede. Når debatten raser over en artikel eller et nyt emne i forummet, kommer der detaljer og tekniske specifikationer på bordet […]
Intel gør nar af Apple: En ikonisk kampagne vendes på hovedet
Intel tager Apples gamle reklamekampagne fra nullerne og retter den mod det nuværende Apple.
”Jeg er en Mac”-skuespiller skifter side til PC - recordere.dk
Justin Long er stjernen i en række nye YouTube-videoer, der reklamerer for Intel og de computere, der anvender firmaets processorer. En af de mest drilske – og sjoveste – reklamekampagner i computerverdenen er uden tvivl de legendariske ”Get a Mac”-reklamer, der kørte fra 2006-2009 i en række lande. Det siger noget om, hvor populær denne […]
Rapport afslører: Dit barn bliver hver dag manipuleret til at bruge penge
Ny rapport afslører, hvordan børns gratis onlinespil placerer reklamer og opsuger data om dit barn. Det sker blandt andet ved at overvåge samtaler mellem spillere og tegne psykologiske profiler af børnene. »Viden om spillernes adfærd kan udnyttes til hvad som helst«, siger forfatter bag rapporten, Mie Oehlenschläger.
Techtopia #188: Mobilspil malker børns data
Børn er storforbrugere af spil, men spillene ofte baseret på forretningsmodeller, der ikke tager højde for, at børn har andre behov for beskyttelse mod reklamer og datahøst.
Google havde system til at manipulere annoncer på bekostning af rivaler
Efter sigende har Google haft et hemmeligt projekt med navnet Project Bernanke, der skulle gavne Googles eget reklamesystem ved at udnytte data fra annoncører. Det skriver Wall Street Journal. WSJ: Google udnyttede data fra annoncører til at booste eget salg Navnet på projektet dukkede op i et dokument, der indgår i en antistrust-retssag i Texas.
DuckDuckGo blokerer Googles nye tracking-teknologi
Google lancerede for nyligt sin nye tracking-teknologi til Chrome, FLoC, men den vil privacy-fokuserede søgemaskine DuckDuckGo ikke have noget at gøre med, så nu er man i gang med at blokere teknologien.
Værn mod ludomani kan reklamere for flere spil: »Det er ganske enkelt skandaløst«
Danske Spil har lanceret ny app, der skal være et værn mod ludomani blandt unge. Kritikere frygter, at det vil have modsat effekt for personer over 18 år, fordi app’en kan målrette reklamer om flere spil.
Qobuz: Kompromisløs musikplatform åbner i Danmark - recordere.dk
Musikplatformen Qobuz, med streaming og download af hi-res musik, åbner nu i Danmark.
Google lover at stoppe individuel bruger-tracking på nettet
Google lover at stoppe individuel tracking af sine brugere, når cookies er udfaset. I stedet vil man bygge et nyt system baseret på maskinlæring, som tracker grupper.
Netflix lancerer ‘Fast Laughs’: TikTok-konkurrent med korte klip - recordere.dk
Streaming-giganten mærker nu konkurrencen fra den populære sociale medie-app og har taget skridt til at få seernes opmærksomhed tilbage. Når det gælder digitale medier er det langt fra altid penge i form af omsætning og markedsandele, der konkurreres om. I vore dage handler det i høj grad lige så meget om at kapre folks tid […]
Hackere har kompromitteret 120 annonce-servere: Kan nå millioner med ‘malvertising’
Hackere kan nå ud til flere hundrede millioner brugere gennem ondsindede reklamer på legitime hjemmeside. Én bestemt gruppe 'Tag Barnakle’ har kompromitteret 120 annonce-servere det seneste år.
Hackere har kompromitteret 120 annonce-servere: Kan nå millioner med ‘malvertising’
Hackere kan nå ud til flere hundrede millioner brugere gennem ondsindede reklamer på legitime hjemmeside. Én bestemt gruppe 'Tag Barnakle’ har kompromitteret 120 annonce-servere det seneste år.
Spotify vokser stadig – nu 158 millioner betalende brugere - recordere.dk
Podcasts og territorie-udvidelser har hjulpet den svenske streamingtjeneste til at løbe fra alle konkurrenterne. Svenskerne dominerer fortsat musikstreaming på verdensplan. Spotify fortsætter sin eksplosive vækst og hvis firmaet nogensinde var bange for at Apple Music ville blive en eksistentiel trussel, kan de godt tage en (kort) lur på laurbærrene i de næste måneder. Spotify har […]