Erhvervsstyrelsen har i årevis optaget telefonsamtaler ulovligt I tre år er alle telefonsomtaler til Erhvervsstyrelsens kundecenter blevet optaget uden, at styrelsen har fået det nødvendige samtykke fra borgerne, der har ringet op. Det er i strid med GDPR, og derfor får styrelsen nu alvorlig kritik af Datatilsynet.
Her er Datatilsynets svar på de 15 vigtigste spørgsmål om GDPR Mere vejledning fra Datatilsynet og klare retningslinjer for, hvornår et databrud skal meldes til myndighederne. Det er nogle af de problemer danske virksomheder og organisationer kæmper med tre år efter GDPR trådte i kraft i hele EU. Datatilsynet har givet sine besvarelser på de problemer, som stadig giver problemer for de danske databehandlere.
Leder: Tech-giganter udfordres omsider af nye spilleregler Tech-giganterne er blevet for store, og det er både konkurrenceforvridende og usundt for demokratiet og har uoverskuelige konsekvenser for individets ret til privatliv. Den parole har været com…