Hjælp os: Hvor godt fungerer internettet i DSB’s tog? Efter fem år og mere end en halv milliard kroner er der nu mobil- og wifi-dækning på 98,6 procent af de danske fjern- og lokalstrækninger. Men hvor god er forbindelsen egentlig? Det kan Banedanmark og DSB ikke fortælle detaljeret, og derfor spørger vi nu Ingeniørens læsere om hjælp.
Signalfejl har givet DSB’s nye eltog en svær start Gamle signaler har været med til at give DSB’s nye Vectron-lokomotiver en vanskelig start på de danske jernbaner. Men en løsning skulle nu være på trapperne.
Ny blogger: »Toget lider af mindreværdskompleks« Hvorfor svigter politikerne jernbanen? Hvorfor skal det være så svært at købe togbillet til udlandet? Vores nye togbloggere har mange spørgsmål og svar på vej i ny togblog
Fejlramt slettejob lammede coronapasset i 9 timer Nytårsaftensdag kunne flere tusinde danskere ikke fremvise deres coronapas. En rapport sendt fra leverandøren, Trifork, til Sundhedsdatastyrelsen viser, at et slettejob var skyld i fejlen.
Bagsiden: Da Rejsekortet igen kom til kort… Mon ikke Rejsekortet – trods den monopolbaserede succes – er et af de mindst kundevenlige it-systemer, vi har i drift her til lands? Ret mange af os ønsker os vist tilbage til dengang før 20…