Vi buldrer ind i 2022 med hænderne højt hævet over hovedet
Corona-krisen er blevet katalysatoren for et kæmpespring fremad for digitaliseringen. Nu venter der store resultater for dem, der forstår en ny præmis i markedet, som mange steder kommer til definere, hvem der vinder - og hvem der dør.
Hverken Digitaliseringsstyrelsen eller CfCS har et samlet billede af it-sikkerheden i kommuner og regioner
Det virker ikke til, at der fra centralt hold er et samlet billede af sikkerheden i landets kommuner og regioner. Det viser et folketingssvar, der samtidig viser omfanget af anmeldte hændelser til Datatilsynet over en fem måneder lang periode.
NemID kan nu åbne flere udenlandske selvbetjeningsløsninger - recordere.dk
Nu er det muligt at logge på udenlandske selvbetjeningsløsninger med dit NemID
Omstilling til MitID halter efter tidsplanen: Er 200.000 brugere bagefter
Antallet af danskere, der er koblet på MitID ligger under forventningerne, lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen. Til sommer skal samtlige danske borgere benytte MitID, når de skal logge på en række offentlige og privatetjeneste. Styrelsen fastholder dog planen.
Skubber lancering til det yderste: Digital Post går først i luften i slutningen af marts
Digital Post-løsningen blev udskudt i sidste øjeblik på grund af corona-situationen. Nu er der fastsat en ny dato for lanceringen af løsningen, oplyser Digitaliseringsstyrelsen. Ifølge Version2’s oplysninger rykkes lanceringen længst muligt ud i fremtiden.
Digital Post lanceres om tre måneder efter flere udskydelser: Her er datoen hvor alle breve fra det offentlige skal overgå til den nye løsning
Efter lange udskydelser og forsinkelser lægger Digitaliseringsstyrelsen hovedet på blokken med en lanceringsdato for Digital Post. Den nye løsning lanceres 21. marts - to udskydelser og mere end et halvt år efter den oprindelige plan.
Hvad ”Kometernes Jul” kan lære os om digitaliseringspolitik
Klumme: Hvem skal mon være skurk i en julekalender anno 2021? Det skal selvfølgelig en tech-guru.
Se listen: Her er Danmarks hurtigst voksende it-konsulenthuse
Der er fart over feltet hos den danske konsulentbranche, der på trods af en række bump på vejen rider videre på digitaliseringsbølgen. Her får du listen over landets 62 it-konsulenthuse, der er bedst til vækst.
IDA: Regeringens nye cyber-strategi kræver flere it-uddannede
Ingeniørforeningen IDA, ser gode takter i regeringens nye strategi for cybersikkerhed. Men ekspert fremhæver samtidig, at det hænger dårligt sammen med den massive mangel på it-folk.
Fem myndigheder under lup: Ingen efterlever minimumskrav til it-sikkerheden
En beretning fra Rigsrevisionen konkluderer, at ingen af fem statslige myndigheder efterlever de 20 minimumskrav for it-sikkerhed, der skulle være implementeret for over et år siden.
Det offentlige sætter gang i 12 nye signaturprojekter med kunstig intelligens
Nu igangsættes yderligere tolv signaturprojekter, der skal gøre kommuner og regioner klogere på brugen af kunstig intelligens. Det er de sidste projekter, der finansieres af kommunernes og regionernes økonomiaftale fra 2020.
Det offentlige sætter gang i 12 nye signaturprojekter med kunstig intelligens
Nu igangsættes yderligere tolv signaturprojekter, der skal gøre kommuner og regioner klogere på brugen af kunstig intelligens. Det er de sidste projekter, der finansieres af kommunernes og regionernes økonomiaftale fra 2020.
Voldsomme it-investeringer i vente i 2022: Her er de sektorer, der kan se frem til allermest vækst ifølge Gartner
I 2021 vil virksomheder verden over købe it og digitalisering ind for et astronomisk beløb. Det står navnlig til at blive et godt år for konsulenthuse og it-serviceleverandører. Se her hvilke områder, der især kommer til at vokse ifølge Gartner
Phishing, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.
Phising, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.