Udgifterne til Digital Post er eksploderet: Statens gevinst bliver mere end en kvart milliard kroner mindre end forventet
Udgifterne til Digital Post bliver på en række områder 10 gange højere end oprindeligt forventet. Det får statens gevinst på Netcompanys nye Digital Post-løsning til at blive mere end en kvart milliard kroner mindre end oprindeligt forventet. Det svarer til blot en fjerdedel af den oprindelige gevinst.
Digital Post-besparelser smuldrer: Statskassen går glip af knap en kvart milliard kroner | Version2
Den danske statskasse går glip af besparelser på 236 millioner kroner med den nye Digital Post-løsning. Øgede omkostninger til særligt drift og vedligeholdelse af løsningen er med til at barbere millionbesparelsen kraftigt ned.
Borger.dk og Digital Post er ramt af nedbrud
Borger.dk og en række selvbetjeningsløsninger er nede i øjeblikket grundet en teknisk fejl. Der arbejdes på at løse problemet, lyder det.
NemID ramt af omfattende it-nedbrud
Fredag morgen er NemID ramt af tekniske problemer, der gør, at borgerne ikke kan bruge tjenesten til at logge på eksempelvis netbank, sundhed.dk eller Digital Post.
Kaotisk Digital Post-overgang har gjort e-Boks mere populær: Har styrket sit image markant
Computerworld Image 2022: Mens der sker store ændringer på området for Digital Post, og forvirringen breder sig, formår e-Boks at styrke sit image ved at holde danskerne i hånden. Selskabet, der nu har fået konkurrence fra Netcompanys mit.dk, stormer frem i image-undersøgelsen på kommunikations- og service-parametrene. “Jeg er enormt glad og stolt af resultatet,” siger direktør Ulrik Falkner Thagesen.
Det nye MitID ramt af kæmpe-nedbrud: Brugere kan ikke komme på netbank, Digital Post og borger.dk med løsningen
Det nye offentlige it-system MitID, der er arvtageren for NemID, er nede. Derved kan borgere ikke logge på diverse tjenester via løsningen.
Igen-igen: Digital post nede på Borger.dk, Virk, Digital Post-app, E-Boks og Mit.dk | Version2
De seneste dages problemer med digital post forsætter.
Så få danskere downloadede den nye Digital Post-app de første dage: “Til forskel fra nogle af vores andre tidligere apps bliver Digital Post det lange seje træk”
Danskerne har ikke umiddelbart taget Digitaliseringsstyrelsens nye Digital Post-app til sig. På seks dage er appen hentet cirka 40.000 gange. Det står i skarp kontrast til eksempelvis Kørekort-appen, der på blot et døgn blev hentet over en halv million gange. “Det bliver en langsommere indfasning end andre tidligere offentlige apps,” svarer vicedirektør hos Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech.
Digitaliseringsstyrelsen indberetter alvorlig sikkerhedsbrist i Digital Post: Uberettigede læseadgange blev overflyttet ved fejl
I forbindelse med overgangen til den nye Digital Post-infrastruktur blev adgange til andres post, der var fjernet eller udløbet, ikke opdateret. Digitaliseringsstyrelsen har nu indberettet hændelsen til Datatilsynet og melder, at den uberettigede læseadgang i minimum 15 tilfælde er benyttet.
Efter mere end to døgn er Netcompany-indgang til Digital Post nu tilgængelig | Version2
Mere end to døgn fra den forventede lancering er platformen for digital post, mit.dk, nu i luften. Leverandøren, Netcompany, har endnu ikke givet en forklaring på, hvad forsinkelsen skyldes.
Netcompany-indgang til Digital Post er utilgængelig på tredje døgn | Version2
Netcompany har endnu ikke formået at løse problemet, der gør, at brugere i over to døgn ikke har kunnet tilgå digital post via mit.dk. En statusopdatering fra Netcompany forventes at komme ud i løbet af onsdagen.
Nedturen fortsætter på tredje døgn: Netcompanys nye konkurrent til e-Boks er stadig nede
Netcompanys svar på en digital postkasse, mit.dk, døjer stadig med store startvanskeligheder. Løsningen, der blev lanceret mandag, har nu været nede i mere end 50 timer. Netcompany vil intet fortælle om, hvad der er galt.
Digitaliseringsstyrelsen får kritik af Datatilsynet: Gav uvedkommende adgang til digital post | Version2
Efter en menneskelig fejl hos Digitaliseringsstyrelsen fik 26 kuratorer uautoriserede adgang til virksomheders digitale postkasser.
Her er forklaringen: Derfor gik den splinternye Digital Post-app ned med et brag kort tid efter lanceringen
Digitaliseringsstyrelsen spritny Digital Post-app var i flere timer nedlagt i går tirsdag. Heller ikke borger.dk gik fri. Begge løsninger skulle igen være i stabil drift, oplyser Digitaliseringsstyrelsen, der samtidig redegør for, hvad man mener var problemet.
Katastrofal start for Netcompanys nye Digital Post-løsning: Mit.dk har været nede i 30 timer
Netcompanys nye digitale post-løsning har fået sig en turbulent start på tilværelsen. I øjeblikket kan Digital Post hverken tilgås via borger.dk eller Netcompanys egen postkasse, mit.dk, der har været nede siden lanceringen for 30 timer siden.