Morgen-briefing: København er en af verdens mest digitale storbyer / Danskerne handler nu mere på mobil end på computer / Flest databrud i Rusland
København er en af verdens mest digitale storbyer. Danskerne handler nu mere på mobil end på computer. Flest databrud i Rusland. Oplysningsmøder om bredbåndspuljen. 90.000 danskere har modtaget data om deres hus. RelateIT har ansat 64 ansatte siden 2021.
Fotokonkurrence: Vind en bagsidekop
Når du måske lige om lidt lukker computeren for sidste gang i et stykke tid, hilser af med kollegerne og drager af sted på en tiltrængt sommerferie, så hav lige Bagsiden i tankerne. For skull…
Lundbeck bruger hvert år et tocifret millionbeløb på it-services hos NNIT: Sådan vurderer Lundbeck-CIO'en NNIT’s store salgsmanøvre
Interview: CIO hos Lundbeck Claus Thomsen er begejstret, men også en smule ærgerlig over opsplitningen af NNIT. “Jeg er lidt splittet,” siger Lundbeck-CIO'en til Computerworld. Her er hans foreløbige vurdering af konsekvenserne.
Verdens hurtigste hydrofoilfærge skal testes i Stockholm
Elbådsproducenten Candela og Stockholmsregionen vil teste elektriske hydrofoilfærger med en topfart på 30 knob.
Verdens hurtigste hydrofoilfærge snart klar - Sejler 55 km/t i Stockholm
Elbådsproducenten Candela og Stockholmsregionen vil teste elektriske hydrofoilfærger med en topfart på 30 knob.
Flest onlineshopper fra mobilen
Det er ikke en overraskende nyhed, men maj 2022 blev første måned, hvor flest shoppede online via mobilen. I starten af i år lød det fra Dansk Erhverv, at 2022 ville blive året, hvor mobilen overhalede computeren, når det kom til onlineshopping. Disse forudsigelser holdt stik.
Smart it-projekt har ført til enorme gevinster hos Københavns Kommune: Nu kører omkring en million sager igennem ServiceNow om året
Landet største kommune med cirka 45.000 medarbejdere og et hav af it-systemer har bygget kæmpe ServiceNow-platform op, som i dag håndterer 120 forskellige processer. Projektet har ført til mærkbar effektivisering, fortæller Susanne Hansen, kontorchef for automatisering og udvikling i Koncernservice. “Vores forventning er, at når vi tager nye forretningsområder ind, så kan vi hente op til 30 procents gevinster på dem.”
PODCAST: Kunstig intelligens bag nyt parti. Hør historien om Segway
AI-drevet politisk parti vil aktivere de antipolitiske sofavælgere med mærkesager fra alle de ikke-opstillingsberettigede partier. I ugens podcast kan du også høre Segwayens historie, og om hvordan fugle kan bygge så solide reder.
KMD skal tvinges tilbage på vækstsporet efter år med effektiviseringer: Her er målet
Interview: Nyt regnskab fra KMD viser, at omsætningen fortsat står i stampe. Men KMD skal tilbage på vækstsport meget hurtigt. Det slår KMD’s CFO Jannich Lund fast i et interview med Computerworld. “Fokus er helt klart endnu mere på vækst end effektivisering fremadrettet.”
Det globale forbrug af mobildata er fordoblet på to år
Flere smartphones og mere videodeling driver verdens forbrug af mobildata i vejret. Samtidig spiller 5G-netværket en større og større rolle.
Nu er det officielt: Den danske it-succes Zendesk er solgt i kæmpe milliard-handel
Zendesk, der i 2007 blev stiftet i Studiestræde i København, er netop blevet solgt i en handel, der værdisætter selskabet til 72 milliarder kroner
Nu kommer der Wear OS 3-ure fra andre end Samsung og Google - recordere.dk
Montblanc bliver det første dyre design-brand, der lancerer et ur med Googles nyeste version af firmaets smarturs-software. Da Wear OS 3 blev lanceret sidste sommer, var det som et eksklusivt samarbejde mellem Google og Samsung. Det blev allerede fra starten gjort klart, at Samsung ville have en sl
Min mening om Sony Xperia 1 IV
EP111: Kom tæt på topmodellen Sony Xperia 1 IV. Sony Xperia 1 IV er ikke som alle andre telefoner. Her fokuseres mod en målgruppe, som gerne vil bruge smartphonen til video, billeder og lyd.
Bang & Olufsen mangler stumper - recordere.dk
B&O er hårdt ramt af forsyningskrise med mangel på komponenter
Nothing Phone 1 bliver for særlig inviterede
Det tyder på, at Nothing Phone 1 lanceres med samme strategi, som OnePlus startede med; via invitationer. Da OnePlus kom på markedet i 2014 var det ikke en telefon, at alle kunne købe – tværtimod. Det krævede nemlig en invitation.