Efter testproblemer på Odense Letbane: Derfor fravalgte vi Aarhus-løsningen
Efter ufrivillig pause på flere måneder kan Odense Letbane nu gennemføre testkørsler på hele strækningen. Vi har talt med teknisk direktør i Odense Letbane, efter selskabet har fået kritik af Banedanmark for at vælge uprøvet metode.
Banedanmark ofrer timemodel for miljø og borgerhensyn i Østjylland
Forslaget til den nye bane skærer 5:44 minutters rejsetid mellem Odense og Aarhus ved at omgå Skanderborg. Pris: 3,7 milliarder kroner.
Regeringen i kovending: Timemodellen er nu til forhandling
Transportministeren afviser at svare klart på, om Socialdemokratiet stadig vil have rejsetiden ned på en time mellem landets store byer.
Nu blinker advarselslamperne for nye togsignaler til sjællandske pendlere
De seneste forsinkelser med at udrulle digitale togsignaler på Sjælland får Transportministeriet til at »genbesøge« alle anlægs- og trafikplaner. For uden nye signaler kommer der ikke til at køre nye eltog til Næstved.
Halv milliard kroner skal skære fem minutter af rejsetiden mellem Ringsted og Odense
I dag rejser omkring 12 millioner passagerer over strækningen om året, heraf er hovedparten pendlere. I 2025 forventes det tal at stige til 15 millioner.
Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene
DB Cargo støtter Region Syddanmarks appel om at få opgraderet de 12 km jernbane mellem Padborg og Tinglev, der er den eneste enkeltsporede flaskehals mellem Stockholm og Messina-strædet i Italien.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.