Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.
Ministerium efter budgetfejl på 118 procent: »Det er svært at se grundlaget for en fundamental kritik«
Ombygningen af Ringsted Station er blevet fordyret med 118 procent. For at finansiere fordyrelsen må jernbaneprojekter for 325 millioner droppes. Men Transportministeriet afviser, at der er grundlag for »en fundamental kritik af projektets anlægsbudget«.
Ministerium efter budget-fejl på 118 pct: »Det svært at se grundlaget for en fundamental kritik«
Ombygningen af Ringsted Station er blevet fordyret med 118 procent. For at finansiere fordyrelsen må jernbaneprojekter for 325 millioner droppes. Men Transportministeriet afviser, at der er grundlag for »en fundamental kritik af projektets anlægsbudget«.
Ringstedbanen får den dårligst mulige tilslutning for at spare penge her og nu
Der spares 200 millioner kroner lige nu. Men det koster en samfundsøkonomisk gevinst på over en milliard kroner.
Ombygning af Ringsted Station voldsomt underbudgetteret: Fordyret med 118 procent
Togene på den nye linje mellem København og Ringsted kommer ikke til at køre 180 km/t som planlagt. Og stationen bliver en skrabet model.
Ombygning af Ringsted Station bliver dobbelt så dyr
Togene på den nye linje mellem København og Ringsted kommer ikke til at køre 180 km/t som planlagt. Og stationen bliver en skrabet model.
»Den her sag lugter langt væk af, at man ikke vil have den ud til offentligheden«
Banedanmark mørklægger al dokumentation om sagen, hvor to tog var 177 meter fra at kollidere under en test af det nye signalsystem. De involverede medarbejdere må ikke tale med pressen, og Banedanmarks svar om signalsystemets præstation har vist sig at være ukorrekte.