Ny blogger: »Toget lider af mindreværdskompleks«
Hvorfor svigter politikerne jernbanen? Hvorfor skal det være så svært at købe togbillet til udlandet? Vores nye togbloggere har mange spørgsmål og svar på vej i ny togblog
Førerløs teknologi gør det ikke alene: Eksperter savner ny tunnel til S-tog
Hverken mere letbane, mere metro eller mere BRT løser kapacitetsproblemerne på den 100 år gamle Boulevardbane mellem København H og Østerport, lyder det fra eksperter.
Sundhedsstyrelsen sætter foden ned over for DSB: Vi skal ikke rykke tættere sammen
I dag ophævede DSB pladsbilletkrav og forbud mod stående passagerer med henvisning til mundbinds-anbefalingen. Men det er en dårlig ide, mener Søren Brostrøm.
Borgmestre til Ole Birk: Billundbane vil afkoble Herning og Struer
Den nye togforbindelse, som regeringen og DF vil skabe mellem Vejle og Billund, vil koble Herning og Struer af det landsdækkende tognet med alvorlige konsekvenser for egnen, påpeger seks borgmestre i et brev til trafikminister Ole Birk Olesen.
Leder: Regeringen udvander 72-årig vinderopskrift for hovedstaden
En hel stribe forundersøgelser med henblik at udvide hovedstadens eksisterende motorveje og bygge en helt ny Ring 5 løb med det meste af opmærksomheden, da tre ministre i sidste uge præsentered…
Movia: Hovedstadens Offentlige Transport vil suge pengene og forværre koordineringen
Uden yderligere midler, kapacitet og egentligt formål, kommer Hovedstadens Offentlige Transport i bedste fald til at erstatte en fungerende løsning, der dækker hele Sjælland, med en dårligere Københavnsk løsning. Og kommunerne risikerer at betale, lyder bekymringen fra Movia-formand.
Regeringen lover bedre tider for hovedstadens bus- og togpendlere
Nyt selskab skal få køreplaner og priser til at hænge bedre sammen, som dog freder mylderet af ejere metro, letbane, bane og tog.
Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?
Rambøll har for Transportministeriet udarbejdet et idékatalog med syv forslag til, hvordan der kan komme kollektiv transport på Kattegatbroen, selv hvis den ikke får plads til tog. Det mest fantasifulde er busser, der kobler sig sammen på broen.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.