Vedligeholdelse tredobler prisen på Danmarks nye eltog Hverken Alstom eller DSB vil endnu officielt ud med, hvad prisen for vedligeholdelse af Danmarks nye eltog løber op i. Ifølge Ingeniørens oplysninger drejer det sig om et tocifret milliardbeløb.
1931: M/F Heimdal har vundet alle automobilisters udelte tilfredshed I utilfredshed med de trange forhold, høje priser og uregelmæssige afgange på Storebælt fik FDM i 1929 bygget en ren bilfærge. Den blev dog overtaget af DSB inden indsættelsen. Læs om den i Ingeniørens artikel fra 1931 om statsbanernes nyere skibsmateriel.
Kronik: På høje tid at prioritere togkundernes behov Jernbanen burde jo være til for passagerernes og godskundernes skyld, men de bliver gang på gang ladt i stikken i Banedanmarks håndtering af baneprojekter og vedligeholdelsesarbejder. Det er mer…
Transport-blogger om nyt årti: »Førerløse busser ja … biler nej« Katalog af nye tiltag vil få trafikken til at stagnere, og førerløse busser vil være en del af fremtidens bybillede, lyder det fra Ingeniørens transport-blogger, Svend Tøfting, som vi har bedt give sit bud på udviklingen frem mod 2030.
Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik? Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet, skrev vi i sidste uge. Det fik læserne på ing.dk til tasterne, og kritikken af kollektiv transport var hård.
Den danske transport er sort som kul, og det er kun blevet værre Ét klimaemne har – med undtagelse af elbiler – været helt fraværende i valgkampen: Transporten. Netop bilernes udslip stiger ellers modsat samtlige andre sektorers, og i de seneste år har politikerne sørget for, at vi belaster klimaet endnu mere.