Bagsiden: DTU’s kvadrater og kvadranter I juni kunne vi berette om kuk i koordinatsystemet på DTU, da det nye vandværk, som ligger i 3. kvadrant på det, som nu hedder DTU Campus Lyngby, er forsynet med et skilt med tallet 84, i modsæ…
Leder: Studehandler hører ikke hjemme i transportpolitik Der er lagt op til et politisk slagsmål på den helt store klinge, her hvor regeringen står på dørtrinnet med et udspil om fremtidens investeringer i motorveje, broer, jernbaner, busser og cyke…
Københavner-letbane vil blive langsommere end bilen En letbane har en større kapacitet end busruter, men er billigere end en metrolinje. Derfor satser København på en letbanelinje, men letbane-planerne får hug fra flere sider.
Ingen planer om at udbygge enkelt-sporet flaskehals i Køge Køge Nord station står klar til maj og bliver stoppested på den nye København - Ringsted bane. Men forbindelsen til Køges eksisterende station har kun ét enkelt spor. Kommunen kalder det en »betydelig flaskehals i togsystemerne.«
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.