Italienske entreprenører kræver to mia. ekstra for at bygge Storstrømsbroen Den nye bro over Storstrømmen er budgetteret til at koste 4,4 mia. kroner. Men nu har det italienske entreprenørkonsortium SBJV afleveret krav, der samlet set er lige så stort, som konsortiets oprindelige kontraktsum på 2,1 mia. kroner. Vejdirektoratet mener, at kravet er alt, alt for højt.
Italienske entreprenører kræver to mia. ekstra for at bygge Storstrømsbroen Den nye bro over Storstrømmen er budgetteret til at koste 4,4 mia. kroner. Men nu har det italienske entreprenørkonsortium SBJV afleveret krav, der samlet set er lige så stort, som konsortiets oprindelige kontraktsum på 2,1 mia. kroner. Vejdirektoratet mener, at kravet er alt, alt for højt.
Enhedslisten: Vi har ikke længere tillid til transportministeren Enhedslisten har mistet tilliden til transportminister Benny Engelbrecht (S), efter han tilbageholdt tal om CO2-udledningen fra de infrastrukturprojekter, som Folketinget forhandlede en aftale hjem om sidste år.
Forslag: Sådan kan vi igen krydse Europas grænser i tog De lange rejser i Europa er overtaget af fly. Billige flybilletter og skatteregler gør togdrift svær. Men nu skal Europas trafikministre samles om en plan for tog på tværs af grænser.
Tidsplan skrottet: Storstrømsbro tager et år ekstra at bygge Et eksternt firma hyret af Transportministeriet skrotter den italienske entreprenørs tidsplan på den nye Storstrømsbro. Nu forventer ministeriet, at forbindelsen tidligst vil være klar til togpendlerne i 2027 og bilister i slutningen af 2025.