Tesla vil åbne ladenetværk for andre elbiler
Senere i år bliver de første Tesla Supercharger-ladestandere tilgængelige for andre elbiler. Tesla-topchef Elon Musk skriver på Twitter, at det med tiden vil gælde i ’alle lande’ – altså også Danmark. Hvornår og på hvilke vilkår er endnu uvist. I mens er resten af operatørmarkedet blevet enige om en ny roaming-aftale, der dækker 96 procent af alle ladestandere i det offentlige rum.
Scania har valgt: Batterier er fremtiden for grønne lastbiler
Brint og brændselsceller er for dyrt og ineffektivt, mener koncernen. Dermed vælger den en anden vej end konkurrenter.
Musk: Tesla hjælper gerne konkurrenterne
Tesla regnes af mange for at være langt foran i udviklingen af elbiler – og i særdeleshed i udnyttelsen af batteriet. Både Volkswagen, Volvo og andre konkurrenter har indrømmet, at den amerikanske elbilproducent er adskillige år foran alle andre. Topchefen fra Volkswagen, Herbert Diess, skrev i april måned i en intern mail, at Tesla er …
Indlægget Musk: Tesla hjælper gerne konkurrenterne blev først udgivet på iNPUT.
.
Tip: Få trådløs Apple CarPlay i bilen - recordere.dk
Har bilen kun en kablet forbindelse til CarPlay eller Android Auto, så findes der en løsning.
Dieselgate: Hver fjerde bilejer gider ikke mindske diesel-os
Over ti millioner forurenende dieselbiler kan mindske deres udledninger kun ved hjælp med software, men det går ikke så hurtigt som håbet – ihvertfald ikke når det er frivilligt.
Europæiske industrivirksomheder får råderet over nye 5G-frekvenser
I Tyskland dedikerer telemyndigheder 100 MHz 5G-frekvenser til industrivirksomheder senere i år. Noget lignende gør sig gældende i Sverige, mens DI ikke har oplevet dansk efterspørgsel på lokale 5G-netværk i industrien.
Adskillige plug-in-hybridbiler overskrider CO2-grænsen for lav-emission
En ud af ti solgte plug-in hybridbiler udleder mere end 50 gram CO2 per kilometer, viser nye WLTP-tests. Flere modeller er desuden udgået af produktion op til den nye testmetode.
ANALYSE: Dieselskandalens 3-års jubilæum - hvad har vi lært?
Fronterne mellem de europæiske bilproducenter og miljøorganisationer er stadig trukket skarpt op, når det gælder NOx-emission. Så hvad er der egentlig sket her tre år efter, at dieselskandalen rullede?
Færre og færre virksomheder producerer flere og flere køretøjer
På vegne af konkurrerende firmaer står én fabrikant i dag for hovedparten af al elektronik. Snart anvender Apple, Uber og Google de gamle bilproducenter til ligeledes at stå for produktionen for fremtidens biler, spår forskere.
Det vrimler med alternativer til livet som bilejer – bilfabrikanter flokkes om delebilsordninger
Både Volvo, VW og Renault fremlægger planer for deres respektive delebilsordninger. Fælles for dem er, at de bliver baseret på eldrevne biler.