Førerløs teknologi gør det ikke alene: Eksperter savner ny tunnel til S-tog
Hverken mere letbane, mere metro eller mere BRT løser kapacitetsproblemerne på den 100 år gamle Boulevardbane mellem København H og Østerport, lyder det fra eksperter.
Luftforurening koster hver dansker 8400 kroner
Mere lægebehandling, flere sygefraværsdage og en for tidlig død rammer os ikke bare på helbredet, men også på pengepungen.
Over 12 millioner rejste med Cityringen i 2019
Den nye metrolinje overgår forventningerne i de første måneder.
Kommuner ønsker sig strammere miljøzoner i byerne
Kommunerne skal have mulighed for at indføre strammere krav til de mest forurenende og klimabelastende køretøjer – og gerne i flere byer end i dag, foreslår KL i nyt udspil. FDM forholder sig kritiske.
Ugens debat: Nyåbnet metro lukker igen
Den nyåbnede metrocityring i København lukker to uger i januar. Det sker for at teste en opgradering, der er nødvendig før åbningen af Nordhavnslinjen. Det faldt ikke i god jord hos læserne på ing.dk, som ikke havde noget imod sikkerhed, men mente, den burde sikres på en anden måde.
Bagsiden: Test - kør så langt (og længe) du vil for 26,- kr.
Her på siden er vi i grunden tilhænger af den nye trend blandt redaktører: konstruktiv journalistik. Derfor glæder jeg mig til at give mit læsende publikum et konstruktivt indtryk af den nye M…
110 naboer har klaget: Københavns nye metro larmer og ryster
Allerede inden metroen åbnede søndag, klagede naboer over støj og vibrationer fra testkørslerne. Ifølge Metroselskabet skyldes det, at der ikke var tid til at slibe skinnerne. Det sker først ved årsskiftet.
Genoplev metrobyggeriet – 2017: Boringerne afsluttes i åbent slagsmål
Metrocityringens problemer drejede sig om penge og forsinkelser, da borearbejdet nærmede sig sin afslutning i 2017.
Genoplev metrobyggeriet – 2009: Sådan sikres Marmorkirken mod at styrte i grus
Metertykke sekantpæle og et grundvandsvarslingssystem skal sikre Marmorkirken mens ny metrostation opføres.
Genoplev metrobyggeriet – 2016: Cityringen har klaret sit dybeste dyk
Ingeniørerne holdt vejret, da de knap seks meter store tunnelboremaskiner, der banede vej for Metro Cityringen, skulle sniges over den eksisterende metro og under Magasins fundamenter uden at ryste de gamle bygninger. Kom med os under jorden og tilbage til 2016.
Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik?
Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet, skrev vi i sidste uge. Det fik læserne på ing.dk til tasterne, og kritikken af kollektiv transport var hård.
Genoplev metrobyggeriet – 2015: Sandet er den største udfordring for metroboringerne under København
Vi skruer tiden tilbage til 2015, hvor den næste fase af boringen af Københavns kommende metrocityring skulle igennem sand – en undergrundstype, der aldrig før var boret igennem i så stor skala i Danmark.
Søndag åbner Københavns 25 mia. kr. dyre metroring: Se hele dens omtumlede historie
Vi har samlet alle de væsentligste begivenheder, siden de første skridt i planlægningen af Metrocityringen blev taget for 17 år siden.
Teleoperatører advarer: Ingen mobildækning i Københavns nye metro
Der er ingen eller meget dårlig mobildækning på store dele af Københavns nye metrolinje Cityringen, der åbner om 10 dage. Det advarer de fire store teleoperatører i et brev til Metroselskabets ejerskreds.