Først i 2065 erobrer selvkørende biler danske veje Regeringen har med et nyt lovforslag taget første skridt i retning af selvkørende biler på de danske veje. Det sidste skridt ligger 47 år ude i fremtiden, viser ny prognose fra Vejdirektoratet.
Socialdemokrater: Ny forbindelse over Kattegat kan bygges uden skattekroner Selv om tidligere undersøgelser har vist, at en kombineret vej- og baneforbindelse over Kattegat vil kræve 52 mia. kr. i offentligt tilskud, mener transportminister Benny Engelbrecht (S), at der ikke er behov for skattekroner
Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15 Nye projekter udgør 68 milliarder kroner i regeringen og Dansk Folkepartis investeringsplan for dansk transport, der ellers tæller over 112 milliarder kroner.
Ingen planer om at udbygge enkelt-sporet flaskehals i Køge Køge Nord station står klar til maj og bliver stoppested på den nye København - Ringsted bane. Men forbindelsen til Køges eksisterende station har kun ét enkelt spor. Kommunen kalder det en »betydelig flaskehals i togsystemerne.«
Movia: Hovedstadens Offentlige Transport vil suge pengene og forværre koordineringen Uden yderligere midler, kapacitet og egentligt formål, kommer Hovedstadens Offentlige Transport i bedste fald til at erstatte en fungerende løsning, der dækker hele Sjælland, med en dårligere Københavnsk løsning. Og kommunerne risikerer at betale, lyder bekymringen fra Movia-formand.
Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail? Rambøll har for Transportministeriet udarbejdet et idékatalog med syv forslag til, hvordan der kan komme kollektiv transport på Kattegatbroen, selv hvis den ikke får plads til tog. Det mest fantasifulde er busser, der kobler sig sammen på broen.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.