Tillidsmand fyret for at dække over kollega efter storebæltsulykkeAdvokat fastholder, tillidsmanden ikke ønskede at påvirke sagen med overstregningen.
737 Max-simulator var fejlbehæftet: Viste ikke hvor hårdt det er at genoprette kontrolBoeing har rettet i simulatorsoftware, så den nu bedre viser, hvor stor en kraftanstrengelse det er at bringe haleplanet i neutral position manuelt
Eksperter: Lavt smøreolieniveau er næppe hele forklaringenMotorproducenten MAN siger, at der stadig er ubesvarede spørgsmål om motorstoppet på Viking Sky.
Eksperter om Viking Sky-fejl: »Det skulle egentlig ikke være muligt«Krydstogtskibet Viking Sky fik fuldt motorstop i alle fire motorer, fordi smøreolietrykket blev for lavt. Det undrer eksperter
Data fra sorte bokse viser ligheder mellem de to Boeing 737 Max-ulykkerDen første analyse af data fra de sorte bokse på flyet, der styrtede ud for Etiopien, indikerer, at piloterne havde samme problemer med at rette flyet op som ved et tidligere styrt med samme fly.
Havarirapport: Stærk vind på Storebælt vil kunne vælte fejlramt lommevognVed vindhastigheder på 21,8 meter i sekundet eller derover vil vinden kunne vælte traileren af lommevognen, hvor kongetappen sidder løs, konkluderer en foreløbige havarirapport om togulykken på Storebælt.
Tre af fire testede togvogne fra ulykkestog kunne ikke holde fast på anhængereAlligevel har flere selskaber fået dispensation for at køre med de fejlramte lommevogne igen.
Efter ulykker med 737 Max: Norwegian parkerer 18 flyNorwegian er det seneste i rækken af flyselskaber, der lader Boeing 737 Max stå på jorden indtil videre.
Boeing varsler rettelser på 737 Max i løbet af kort tidBoeing er på vej med ændringer i det såkaldte MCAS-system, som siges at have bidraget til Lion Air-ulykken.
Kina grounder Boeing 737 Max: Fly havde ustabil vertikal hastighedData fra Fligtradar24 tyder på, at week-endens flyulykke i Etiopien har samme forløb som et havari med samme fly i 2018.
14 spørgsmål om fregat-havariet: Læserne spørger - eksperterne svarerTeknisk Ukeblads læsere har indsendt en række spørgsmål om ulykken 8. november 2018 og fremtiden for skibet. Her er en opsummering.
Norsk forsvar samarbejder med politiet: Forlist fregat kan være gerningsstedDet norske søværn har sendt personel udstyret med GoPro-kameraer om bord på den forliste fregat Helge Ingstad. Politiet bekræfter, at vraget betragtes som et muligt gerningssted.
Slow-tv for nørder: Følg hævningen af sunket fregatSå er arbejdet i gang. Det er slow-tv for bjærgningsfolk
Havarirapport: Kaptajn forsøgte »desperat landingsforsøg« i Nepal – 51 omkomDen endelige havarirapport fra en af sidste års mest alvorlige flyulykker er skræmmende og frustrerende læsning. 51 omkom i et tragisk styrt i Kathmandus Tribhuvan-lufthavn. Rapporten placerer hovedansvaret på førstepiloten.
Tyske myndigheder vidste intet om Hamborg-ulykke før dødsulykken på StorebæltDanmark fik intet at vide om tysk togulykke fra 2014, der lignede Storebæltsulykken. Måske fordi den tyske havarikommission aldrig informerede de øvrige tyske myndigheder.