Førerløse S-tog skal køre med ikke modnet teknologi
Hovedstaden får op til 216 førerløse S-tog fra 2029. Ifølge DSBs indstilling vil man satse på akustisk detektion frem for perrondøre.
Genoplev metrobyggeriet – 2012: Danmarkshistoriens mest overvågede anlægsarbejde
Med intensiv overvågning af grundvand og bygninger både før, under og efter byggeriet af metrocityringen har Metroselskabet og entreprenørkonsortiet sikret sig mod synkende fundamenter og revnede huse.
Spørg Fagfolket: Hvorfor ruller rulletrapperne omvendt på Nørreport Station?
En læser undrer sig over, hvorfor de gængse regler om at holde til højre ikke gælder på Nørreport Station. Metroselskabet forklarer, hvorfor det forholder sig omvendt lige præcis her.
Movia: Hovedstadens Offentlige Transport vil suge pengene og forværre koordineringen
Uden yderligere midler, kapacitet og egentligt formål, kommer Hovedstadens Offentlige Transport i bedste fald til at erstatte en fungerende løsning, der dækker hele Sjælland, med en dårligere Københavnsk løsning. Og kommunerne risikerer at betale, lyder bekymringen fra Movia-formand.
Regeringen lover bedre tider for hovedstadens bus- og togpendlere
Nyt selskab skal få køreplaner og priser til at hænge bedre sammen, som dog freder mylderet af ejere metro, letbane, bane og tog.
Udvikling i Hovedstadens Beredskab: Specificer grænseflader i stedet for komplette systemer
Hovedstadens Beredskab har udviklet sin egen overbliksløsning. Deres anbefaling lyder: Sats på åbne grænseflader i stedet for store softwareløsninger.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.
Metroselskabet fejer tvivlen væk: Nu tyder alt på, at cityringen åbner til juli
Det går så stærkt med at færdiggøre de 17 stationer på Københavns kommende metroring, at projektselskabet bag føler sig mere og mere sikker på, at planerne holder.