450 meter før letbanens ulykkesoverkørsel kan lokoføreren se, om sikringen virkerOverkørslen på Djursland, hvor en personbil blev ramt af letbanetoget, var udstyret med anlæg, der advarer lokoføreren, hvis advarselssystemet er i stykker. Men toget bliver ikke bremset automatisk ned.
Letbanedirektør efter dødsulykke: Bommene lå klar til at blive sat opDen tragiske ulykke ved letbaneoverkørsel på Djursland skete, mens Banedanmark var ved at installere bomme til at sikre den bedre og øge hastigheden.
BaneDanmark trodser anbefaling: Blink og bomme når først de sidste overkørsler midt i 2020’erneTrods Havarikommissionens anbefaling om at nedlægge eller sikre de sidste ubevogtede jernbaneoverkørsler snarest muligt, vil Banedanmark afvente udrulningen af det nye signalprogram.
IDA: TO ud af tre danskere mener GDPR er en succesGDPR-bøder for at sjuske med persondata har været en øjenåbner for mange virksomheder, mener IDA.
Her har Datatilsynet gennemført tilsyn siden GDPR trådte i kraft i majDatatilsynet udgiver nu en liste over de steder, hvor der er ført tilsyn. Det sker efter en stor interesse for tilsynets virke på netop det område.
Sådan kan regeringen scanne nummerplader i miljøzoner uden at masseovervågeRådet for Digital Sikkerhed har sendt et forslag til regeringen om, hvordan de kan designe et nyt system for automatisk nummerpladegenkendelse i miljøzoner uden at registrere no-hits.
Regeringen vil have nummerpladescanning i landets fire største byerRegeringen vil som en del af deres klimaplan opstille nummerpladescannere i miljøzoner, det rejser spørgsmål til, hvad kameraernes data egentligt må bruges til.