DSB i kæmpeudbud: Vil bruge 186 millioner kr. på app-udvikling
En ny rammeaftale i millionklassen skal forbedre DSB’s app.
. .
Skats direktør fyret - redningsplan for Skat på vej
Skats øverste chef, som i sin tid gav grønt lys for EFI-systemet og siden har kæmpet med en stribe af skandaler i Skat, er blevet fritstillet.…
Skatteministeren vil bruge 7 mia. kr. på at redde Skat ud af it-krise
2.000 nye medarbejdere og en helt ny it-infrastruktur skal trække Skat ud af den sump, organisationen lige nu er havnet i som følge af blandt store it-problemer.…
Blog: Danmarks ringeste offentlige web-app ?
Vi er ved at bygge et hus.
Vi står nu med en bunke jord der skal køres bort på forsvarlig vis.
Via Slagelse Kommunes hjemmeside sendes man til “www.jordweb.dk”, en i sandhed og forhåbentlig enestående web-applikation.
Vi ser lige bort fra alle UX hensyn.
Vi ser også bort fra at man kan browse……
Ejvind Jørgensen: Kommunal risikovillighed på it-området er for lille
Danmark er stærk til digitalisering med bl.a. CPR, CVR og BBR - og vi har det bedste datagrundlag. Men spørgsmålet er om vi er gode nok til at udnytte det, mener formanden for Dansk IT’s it-politiske udvalg..
IT i praksis i broderland: Kommunerne digitaliserer i blinde
Digitalisering i kommunerne er et ‘taberprojekt,’ mener it-branchedirektør i Norge på baggrund af tal, der viser at et flertal af kommunerne ikke ved, hvad der skal komme ud af it-projekterne.…
Statens digitaliseringsboss: Nu skal statens it-projekter være agile og modulære
Mere agilitet, større forståelse for brugernes behov og inspiration fra udlandet skal sikre bedre it-projekter i det offentlige…
It-projektleder: »Borgerne tror, de SKAL svare, når rød svarknap i e-Boks dukker op«
Indkaldelse af bil til syn i e-Boks har ikke svarknapper. Kommunale henvendelser har nogle gange - også selv om det ikke er meningen, at man skal svare. Det har forvirret borgerne, siger projektleder i Favrskov..
It-undersøgelse: Digitale tjenester hænger ikke sammen på tværs af myndigheder
Borgere må selv strikke kontakten med det offentlige sammen, hvis en opgave ligger ud over en enkelt myndighed, viser ny it-undersøgelse. Borgerne er til gengæld klar til at lade myndigheder dele data for at forbedre tjenesterne.
.
Offentlig it-leverandør: Vi sukker efter en XML-løsning som supplement til e-mailknapper
Svarknapper i e-Boks og svarlinks i PDF-skrivelser fra kommunerne bør afløses af XML-løsning, hvis det offentlige vil øge kvaliteten af borgerservice, mener it-leverandør oven på sagen om brøleren med en rød svarknap i e-Boks…
ITU-forsker om offentlig it: Stik imod hensigten bliver borgerne ved med at ringe – men det kan ændres
Det er bøvl og problemer i de kommunale selvbetjeningsløsninger, der får borgerne til - stik imod hensigten - at ringe for at få hjælp, lyder det fra forsker på ITU.…
Machine learning skal afkorte timelang kræftplanlægning
Kortlægning af en patients anatomi forud for strålebehandling tager timer. Nu vil Google og hospitaler i London effektivisere processen med machine learning.. .
Elendigt vælgererklæringssystem er stadig ikke fikset
I april måned lovede social- og indenrigsminister Karen Ellemann, at problemerne med det nye digitale vælgererklæringssystem ville være rettet over sommeren. Det er ikke sket, og derfor raser de politiske partier uden for Borgens mure. Det kan potentielt koste dem en plads i Folketinget, siger de..
Kommentar: Kære Skat, byg en sømpistol - ikke en tømrerrobot
Computere er et nyttigt værktøj, men det er vigtigt, at politikere og embedsmænd også forstår, hvad computere kan, og især hvad de ikke kan.…
Sikkerhedsforsker: Ny privacyassistent kan sikre os mod overvågning fra apps
Det er rigtig svært at gardere sig mod overvågning fra apps - og dermed udlevering af lokations- og opkaldsdata til reklameformål. Men ny machine learning baseret ‘assistent’ kan være del af løsningen.. .