Blog: Kommentar: Kommer du ikke så meget ud, Stig?
Røvkedelige løsninger fra danske it-leverandører. Det var ordene, der forleden fangede min opmærksomhed, da jeg klikkede mig ind på Version2. At det kom fra direktør for Koncern IT i Københavns Kommune, Stig Lundbech, gjorde det bestemt ikke mindre opsigtsvækkende.
I will prove you wrong, lyder ….
Ond ESDH-spiral præger for mange offentlige organisationer
2 ud af 3 offentlige ansatte synes ESDH er besværligt at anvende. De dårlige erfaringer står i vejen for at få bedre systemer, mener konsulent.. .
Nyt digitalt kommunekort afslører omfanget af ugifte eller udlændinge i nærområdet
Hvor mange singler, arbejdsløse eller udlændinge er der i dit nærområde? Det afslører nyt kort - men kun i Hedensted.…
Malware huserede uset i fire år på servere hos forskningscenter for velfærd
Et hackerangreb på servere hos SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd kan have fungeret som springbræt til kritiske data, vurderer sikkerhedsekspert.…
It-bossen i Københavns Kommune til it-leverandører: »Jeres løsninger er røvkedelige«
Apps til fagsystemer ser direktør for Koncern IT i Københavns Kommune ikke som særlig innovativt. Kom nu med spændende algoritmer og prototyper, lyder opfordringen.. .
Skat ignorerede advarsel om »markant risiko« ved at sætte EFI i drift
Mindre end seks måneder før Skats EFI-system blev sat i drift, var underleverandørerne knapt nok på talefod med hinanden eller Skat. Og leverandøren CSC kasserede analyser af kodekvaliteten uden at læse dem.. .
Nets efter sag om massespærring: Bankerne skal spærre NemID ved mistanke om svindel
Bankerne har mulighed for at spærre folks NemID - også for ikke-kunder.…
Kommentar: Kære Skat, byg en sømpistol - ikke en tømrerrobot
Computere er et nyttigt værktøj, men det er vigtigt, at politikere og embedsmænd også forstår, hvad computere kan, og især hvad de ikke kan.…
ITU-forsker om offentlig it: Stik imod hensigten bliver borgerne ved med at ringe – men det kan ændres
Det er bøvl og problemer i de kommunale selvbetjeningsløsninger, der får borgerne til - stik imod hensigten - at ringe for at få hjælp, lyder det fra forsker på ITU.…
Digital eksplosion: Kommuner og patienter bombarderer læger med millioner af e-mails
Antallet af e-mails til lægerne vokser med to-cifrede procentsatser årligt. En oversigt fra Praktiserende Lægers Organisation viser, at væksten er størst hos patienter, der er over 70 år.. .
Offentlig it-leverandør: Vi sukker efter en XML-løsning som supplement til e-mailknapper
Svarknapper i e-Boks og svarlinks i PDF-skrivelser fra kommunerne bør afløses af XML-løsning, hvis det offentlige vil øge kvaliteten af borgerservice, mener it-leverandør oven på sagen om brøleren med en rød svarknap i e-Boks…
Ip-adresse får Jyske Bank til at massespærre NemID
NemID-svindel fra en ip-adresse på Falster har medført en del spærrede NemID.…
It-undersøgelse: Digitale tjenester hænger ikke sammen på tværs af myndigheder
Borgere må selv strikke kontakten med det offentlige sammen, hvis en opgave ligger ud over en enkelt myndighed, viser ny it-undersøgelse. Borgerne er til gengæld klar til at lade myndigheder dele data for at forbedre tjenesterne.
.
Skatteministeren vil bruge 7 mia. kr. på at redde Skat ud af it-krise
2.000 nye medarbejdere og en helt ny it-infrastruktur skal trække Skat ud af den sump, organisationen lige nu er havnet i som følge af blandt store it-problemer.…
Blog: QWAC Certifikater? Nej, må jeg bede om et digitalt P-nummer!
Internettet er nu raskt på vej mod de 50 år. I de første 25 år skete udviklingen primært af militære og forskningsmæssige hensyn. Men ambitionerne med hensyn til skalérbarhed var høje, og med intelligente netværksprotokoller og det distribuerede Domain Name System (DNS) har den tekniske infrastru….