Offentlig it-leverandør: Vi sukker efter en XML-løsning som supplement til e-mailknapper
Svarknapper i e-Boks og svarlinks i PDF-skrivelser fra kommunerne bør afløses af XML-løsning, hvis det offentlige vil øge kvaliteten af borgerservice, mener it-leverandør oven pÃ¥ sagen om brøleren med en rød svarknap i e-Boks…
Digital eksplosion: Kommuner og patienter bombarderer læger med millioner af e-mails
Antallet af e-mails til lægerne vokser med to-cifrede procentsatser årligt. En oversigt fra Praktiserende Lægers Organisation viser, at væksten er størst hos patienter, der er over 70 år.. .
Ip-adresse får Jyske Bank til at massespærre NemID
NemID-svindel fra en ip-adresse pÃ¥ Falster har medført en del spærrede NemID.…
ITU-forsker om offentlig it: Stik imod hensigten bliver borgerne ved med at ringe – men det kan ændres
Det er bøvl og problemer i de kommunale selvbetjeningsløsninger, der fÃ¥r borgerne til - stik imod hensigten - at ringe for at fÃ¥ hjælp, lyder det fra forsker pÃ¥ ITU.…
It-undersøgelse: Digitale tjenester hænger ikke sammen på tværs af myndigheder
Borgere må selv strikke kontakten med det offentlige sammen, hvis en opgave ligger ud over en enkelt myndighed, viser ny it-undersøgelse. Borgerne er til gengæld klar til at lade myndigheder dele data for at forbedre tjenesterne.
.
‘Menneskelig fejl’ er en dårlig undskyldning: Slå nu hårdt ned på sløseri med persondata
Klumme: Data og sikkerheden for korrekt håndtering af persondata er kernen i digitalisering. Hvis vi ikke har tillid til, at politikere og myndigheder sikrer persondata, så er vi ilde stedt. Persondata er betroede midler..
Machine learning skal afkorte timelang kræftplanlægning
Kortlægning af en patients anatomi forud for strålebehandling tager timer. Nu vil Google og hospitaler i London effektivisere processen med machine learning.. .
It-projektleder: »Borgerne tror, de SKAL svare, når rød svarknap i e-Boks dukker op«
Indkaldelse af bil til syn i e-Boks har ikke svarknapper. Kommunale henvendelser har nogle gange - også selv om det ikke er meningen, at man skal svare. Det har forvirret borgerne, siger projektleder i Favrskov..
Kommentar: Kære Skat, byg en sømpistol - ikke en tømrerrobot
Computere er et nyttigt værktøj, men det er vigtigt, at politikere og embedsmænd ogsÃ¥ forstÃ¥r, hvad computere kan, og især hvad de ikke kan.…
Sundhedsministeren hyrer eksterne eksperter efter to nye sager om sjusk med patientdata
Minister hyrer eksterne eksperter til at undersøge, om Sundhedsministeriets og de fem tilknyttede styrelser passer godt nok pÃ¥ data.…
Skatteministeren vil bruge 7 mia. kr. på at redde Skat ud af it-krise
2.000 nye medarbejdere og en helt ny it-infrastruktur skal trække Skat ud af den sump, organisationen lige nu er havnet i som følge af blandt store it-problemer.…
Skats direktør fyret - redningsplan for Skat på vej
Skats øverste chef, som i sin tid gav grønt lys for EFI-systemet og siden har kæmpet med en stribe af skandaler i Skat, er blevet fritstillet.…
DSB i kæmpeudbud: Vil bruge 186 millioner kr. på app-udvikling
En ny rammeaftale i millionklassen skal forbedre DSB’s app.
. .
Blog: QWAC Certifikater? Nej, må jeg bede om et digitalt P-nummer!
Internettet er nu raskt pÃ¥ vej mod de 50 Ã¥r. I de første 25 Ã¥r skete udviklingen primært af militære og forskningsmæssige hensyn. Men ambitionerne med hensyn til skalérbarhed var høje, og med intelligente netværksprotokoller og det distribuerede Domain Name System (DNS) har den tekniske infrastru….
Blog: Danmarks ringeste offentlige web-app ?
Vi er ved at bygge et hus.
Vi står nu med en bunke jord der skal køres bort på forsvarlig vis.
Via Slagelse Kommunes hjemmeside sendes man til “www.jordweb.dk”, en i sandhed og forhÃ¥bentlig enestÃ¥ende web-applikation.
Vi ser lige bort fra alle UX hensyn.
Vi ser ogsÃ¥ bort fra at man kan browse……